NellieNilo

21 December

Allmänt Permalink11
var några dagar sen jag skrev här nu.
får väll ta och uppdatera lite.



I fredes, tog dennis nellie och stack ut till hans mamma
Så då åkte jag och nilo med min mamma till väla.
Köpte några julklappar. men bara till nellie och nilo,
inte till dom jag har kvar att köpa till :( smart va?
Provade en massa kläder.
men gick där ifrån med endast en bh till mig själv.
Sen fikade vi lite. Nilo var helt underbar.
Hur go som hällst att ha med när man shoppar.
Nellie där imot går knappt att ta med in i en affär hon är på allt. (kommer till det sen)
Sen körde vi till babyland, för jag hade sett att där var erbjudande på gåstolar.
Men jag gillade inte den så det blev ingen.
så vi åkte till rusta. Jag handlade en massa till granen (som vi inte har)
Vi skulle köpt gran i fredes då. men det blev inget med det.
så här står man med julgransgrejorna :( tråkigt.
Får väll spara dom till nästa år. ingen julkänsla utan en gran :(
Sen körde vi iaf hem. åt mat och väntade på nellie,
som ville vara kvar hos farmor och leka med mio.
När hon hade kommit hem kom sara och marwin en sväng.
Marwin testade nilo´s gåstol för första gången.
roligt tyckte marwin :)
Sen blev det sängen för oss.



Och det blev inte mycke sömn , barnen vaknade efter varandra hela tiden.
Så dennis hade typ inte sovit alls mycke.
På lördagen då, åkte Dennis och nellie,
 med dennis jobbar kompis och hans familj till busfabriken.
Jag och nilo passade på att ta det lungt och mysa.
Nilo fick lite morot och majs, potatis pure. och han gillar det verkligen.
Sen åkte vi till öb och handla lite.
Dennis och nilo stannade i bilen medans jag och nellie gick in.
Jo visst, hon är fullkomligt galen i en sffär. hon fick syn på hello kitty serveter.
Och dom skulle hon bara ha. sen fick hon syn på en filt.
sen skulle hon också ha. Ni som har barn i 2 års åldern och upp vet ju hur det är.
Man försöker säga åt henne att det där ska vi inte ha . lägg tillbaka det nellie.
Och som en två åring vanligt viss gör, då skricker hon,
"Neeeeej mamma, jag vill inte lägga baka"
jaja då man blir ju lite generad och säger (dum som man är.) jaja, okej håll den då.
När man försöker vägleda henne åt ett håll tar hon
första bästa chansen att springa åt ett annat håll.
När man hade fiskat in henne fick vi handlat lite.
Sen hittade jag en lock tång till mig själv.
Sen fick jag då äntligen nellie till att lägga sakerna hon höllt i.
Så gick vi ut. idag hade vi lite pressat med tid. så det fick bli mc donalds.
Nellie tackar ju inte nej till det inte.
Sen vid 7 kom min pappa som skulle sitta barnvakt här hemma.
Sen kom min mamma vid halv 8 och hämtade oss
och körde oss till Patrik och sara, som hade julfest.
Vi var typ sist dit. Sen började en rolig kväll. (Detta kommer nog bli rätt så långt inlägg.)
Alla tjejer fick då varsen lapp med ett kill namn på av dm killarna som var där.
Så var det dags för 4 kamp i lagen man kom då.
Först skulle vi svara på massa engelska ord som
skulle bli en stad, by eller ett landskap i sverige.
Te.x Duck sneaste Here - så var det då Här Nös And- Härnösand.
Det var rätt skoj. men jag och Han ha jag var med.
var inte så bra på det. så vi fick 12 av 25 poäng :P
Sen var det flipper spels runda. Vi vann
Sen var det Dart Och vi vann :P
Sen fick vi ett nytt papper med massa bokstäver där man skulle
hitta länder eller huvudstäder. om jag inte minns helt fel :P
Och det tog vi nog hem det också.
För 4 kampen vann vi Jag och killen jag hade som partner.
Sen satt vi mest och snackade allihopa.
Sen vid  12 var där en tjej som fyllde 18 så henne sjöng vi för.
Sen var det dax att åka hem.
Tack Patrik och sara för en underbar och rolig kväll :)



Idag har då mest tagit det lungt. var utanför och snackade
lite med sara och hälsa på lille marwin som var så glad :P
Annars har vi inte gjort alls mycke idag.
Nu får jag nog sluta skriva om ni ska orka läsa. lägger in lite bilder iaf :P




1.2.
3.4.
5.6.7

1. Mamma och Nilo på Väla
2. Jag och nilo på Väla
3. Marwin i gå stolen
4. Sara och Nilo busar
5. Jag och sara R
6. jag och älsklingen :)
7. Vinnarna i 4 kampen
#1 - - Sara:

Tack själv för en trevlig kväll. Riktigt kul att ni kunde komma :D

#2 - - Heidi:

★°☆ God Jul & Gott Nytt År ☆°★

#3 - - malin & Neo:

taack :D

#4 - - PiaLia:

Det ser ut som att ni hade riktigt kul! Och fotona från väla var ju oxå bra!!

#5 - - PiaLia:

Det ser ut som att ni hade riktigt kul! Och fotona från väla var ju oxå bra!!

#6 - - susan & tyra:

god jul :D !

#7 - - S A N N A:

superfin blogg!



kramar. (:

#8 - - Alexandra:

så söta du och dennis är på bilden :)

God jul och gott nytt år <3

#9 - - Linda:

åå vad söta småbarn du har:) Sötnosar:)

Hoppas att ni får en jätte bra och härlig jul!

Julkramar till er:O)

#10 - - nalita:

God jul & ha en bra julafton =) Önskar Nalita

#11 - - Camilla Lejonqvist Mårtensson:

Åter igen fina bilder. Min favorit var på dig o Dennis!

Vi har införskaffat ny kamera, så nu ska jag bli bättre på att fota!

Till top