Tråkiga väder försvinn

Fy, vad tråkigt väder det är. Det är grått, och det regnar och regnar och blåser och börjar bli kallt ute. Vi kunde väll iaf fått en vecka till med sol och bad. Är nog påväg mot höst nu tror jag. Sen kommer vintern och då önskar vi oss massor av snö till julafton hihi. När man frå frågan om villket man gillar bäst Sommar eller vinter så tycker jag det är rätt svårt att vara på. För jag älskar sommar då man kan sola bada och gå mysiga kvälls promenader då luften är ljumen och skön m.m. Men sen älskar jag vintern också . Mysiga kvällar och morgnar när det är mörkt och man kan tända massa levande ljus dricka varm oboy och njuta av tiden. Julpynta och Leka i snön.  ja det är svårt det där. Sommar eller vinter ?

Igår, kom mamma och Lämna nellie vid 12 som jag skrev i inlägget innan. och då  fick lilleman en oturs smäll, eller vad man ska kalla det. Jag och mamma stod och kollade en sak på datan. Lilleman låg i gungan och Nellie satt pch titta på tv.  Rätt va det var hörde vi en duns. Nilo hade antagligen somnat i gungan så skulle nellie vara snäll och lyfta över honom i vagan, så gör ju mamma :S Det var ju bara det att Nilo är rätt tung och Nellie är liten. Hon orkade därmed inte lyfta han över vaggkanten och tappar honom,  rakt på vaggans ben som sticker ut  och vi springer upp från srolarna och han säger inget , han skriker inte. vad gör man . Jag gick runder med honom i famnen,  kändes som att han inte andades på en evighet men så kom skriket. PANIK. Sen skrek han ett tag sen somnade han , sov en timme Sen var han vaken till 11 på kvällen han somnade till när jag gick och bar honom. när jag la ner han vaknade han och skrek efter högst tre min . så fick jag hålla på till 11. 

Idag ska jag städa  och dona här hemma har jag tänkt. På Fredag ska vi ha fest och barnen ska sova hos Faster Jessica. Ska bli skönt att komma ut och göra någonting, efter att man varit gravid och sen varit hemma med barnen  i 11 månader.  jao jao mer om det senare.

Nu ska jag sätta igång. och stänga av den här förbaskade datan som har sån dragningskraft :P



Kommentarer
Anonym

Underbart söt han är! :), och Nellie med såklart!

2008-08-27 @ 15:25:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0