NellieNilo

vinterkräk sjukan.

Permalink0
Jaha då var det dags.
 
Lla mig brevid Nilo imorse och han var så himla varm. så tittade han på mig och sa - mamma. idag kan jag inte gå till dagis. jag har ont i mitt huvud och det är väll inte bra. nä svarade jag det är inte bra. så sa han - då kan jag väll få mysa med dig hela dagen :)
 
Vi gick ut i soffan och jag gick och hämtade kläder till barnen. sen ropade nellie - åh nä, nu kommer det mamma. Och visst gjorde de det. nilo kräktes och såg helt yr ut. så jag bäddade ner honom och skulle gå och lämna nellie på skolan. ville inte lämna nilo här själv egentligen (vi bor 30 m från skolan). men ville inte häller dra ut honom när han inte mådde bra och nellie skulle iväg till skolan. som tur kom nellies klasskamrat och hennes mamma precis utanför oss när vi skulle gå. Så dem erbjöd sig att följa Nellie till skolan. Så fina människor det finns :) 
 
 
Haha sen klantade jag till det. skickade ett sms till skolan om att jag blev hemma idag med sjukt barn och sen skulle jag skicka ett sms till mamma och skriva att jag glömt lämna hennes böcker och att hon kunde komma och hämta dem när hon stack till jobb och så avslutade jag smset med Puss. utan att kolla ordentligt så skickade jag. och fick ett fint sms tillbaka från skolan. du skickade visst till fel, puss (fniss) mvh Albins. haha så skrev jag tillbaka Oj hahaha, va pinsamt det skulle till min mamma. så skrev hon tillbaka hahaha jag tyckte det var ganska kul :P Ibland tänker man sig inte för innan man skickar iväg saker haha. tur hon tog det med ro :)
 
 
Nu har vi satt på barnprogram här hemma och ligger under täckena i soffan. nilo är inte speciellt pigg. men han tycker det är mysigt att ligga här. än har haninte kräkt fler gånger har fått i honom både is glass och nyponsoppa. hoppas det inte kommer mer. tycker så synd om honom. min lille prins.
 
 
 
Min lill kille när han var sjuk för första gången i sitt lilla liv.
 
Till top