Skola

Idag har vi haft 7 timmars källkretik genom gångar och dylikt. vi har bland annat pratat om hur man ser på olika sidor att dem är falska och äkta. och hur man uppfatta olika människor efter att bara höra deras namn. vi har också pratat om den här kony 2012 från afrika. och mycket mer. ja på 7 timmar hinner man ju prata om ganska mycket.


Sen till sist fick vi ett ämne och blev indelade i grupper två och två och jag och min gruppkamrat fick mordet på John F. Kennedy, där vi ska kolla upp olika konspirationsteorier. ska jag vara ärlig så visste jag faktist inte mycket om honom innan vi började. allt jag visste var typ att han var president och blev skjuten i en bil. Men genom att leta fakta om personen så har man fått veta mycket mer om honom och det kan ju vara bra att veta. eller iaf att allmänutbilda sig lite mer på historia är bra. Jag gillar historia tycker det är enormt spännande.


Det var dock ett väldigt svårt arbete att göra haha. jag och carina kom inte fram till mycket. vi kollade video klipp och läste 100 sider här och var om vad som egentligen hände JFK. vem som sköt honom och varför. men men vi ska redovisa det efter påsklovet så vi har lite tid på oss att komma fram till något och förhoppningsvis förstå uppgiften på rätt sätt.


Oj vad jag tråkar ut er med skol snack men det är typ vad som hänt denna dagen. efter skolan hämtade jag barnen och gick ut en snabb sväng i kolonin nu har mamma börjat lägga golvet i kolonin och det blir sååå himla snyggt. i går tapetserade jag och mamma en vägg i stugan och det blev skit bra :) får se om mamma ger mig tillåtelse att lägga upp någon bild sen . hon vill ju hällst inte lägga upp någon bild för att det är roligare om folk hälsar på i stugan för att se det i verkligheten. :P men vi får se vad hon säger sen.  nu är det iallafall läg dags natti natti





Kommentarer
essay

All children don't like study. They think that it's unuseful kind of activity.

2012-03-30 @ 15:30:35
URL: http://custom-essay.ws/about.php
Anna

Jag har en bok om källkritik gumman om du vill låna ;) hehehe

2012-04-16 @ 12:48:47
URL: http://prinsessanmoa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0