NellieNilo

Fredags mys

Allmänt Permalink1
Idag är det fredag för er som missat det , hehe. och den började kanske inte riktigt så bra. med djupa diskutioner på dagis. men sen ringde jag ett samtal som fick mycket att lättas från mitt hjärta. så nu kan jag hålla lov utan att tänka på det. Sedan ringde jag ett annat samtal nämligen ansökan om sommarjobb på ett gruppboende. och det verkade ju helt okej faktist. fick en tid för att samtala med enhetschefen. så det ska bli spännande. kunne ju hoppats att man får det ur värden och slipper tänka på sommarjobb från till sommaren. annars har jag alltid sökt i slutet på februari så får man inte svar på hur det blir från i maj typ så man får gå på helspän i flera veckor. och jag gillar verkligen inte den där ovisheten om vad som ska ske.


Annars har det varit en mysig dag. har bara myst massor med barnen. en liten extra kram och puss för att dem snart är så stora att man inte får pussa och kramas med dem lägre. och nilo han är nog den charmigaste lilla killenjag någonsin träffat. varje dag säger han till mig - mamma, du är fin och vacker som en blomma och sen pussar han mig på kinden eller munnen. min lilla prins. ibland byter han ut blomma till du är fin och vacker som en bil och det gör mig nästan mer rörd för jag vet hur mycket han tycker om sina bilar. och att han då jämför mig med något han älskar så mycket det gör mig bara till världens lyckligaste mamma :D eller när nellie klappar mig på båda kinderna och säger - jag älskar dig, kan du förstå det? och sen pussar mig. ja säga vad man vill men underbara är dem allt.


sportlov nu som sagt. och det börjar vi med en helg full av mys med familjen. idag blir det fredags mys och imorgon blir det lördags godis och melodifestivalen del 3 och på söndag börjar bigbrother äntligen igen. Ska bli sjukt spännande att se vad det är för folk som går in på söndag och hur huset ser ut i år. :) det ska vi iallafall kolla på här hemma och har vi tur så kommer min mamma och syster också hit och tittar med oss. Och på måndag kommer dennis mamma och hämtar nellie. hon ska spendera sitt sportlov i landeryd. blir nog en jätte rolig vecka för henne där :D och så får barnen lite tid ifrån varanndra vilket verkligen behövs ibland. jag och nilo kommer säkert också hitta på lite skoj och bus här. får se vad det blir.



Men nu blir det mys här
#1 - - Pia:

Ja de är helt underbara dina småttingar! Och du har gjort mig så sanslöst stolt denna fredag med att du tagit tag i saker som faktiskt kan vara jättejobbiga! Du är dagens hjälte i mina ögon!

Du ÄR fin och vacker som en bil! <3

Till top