NellieNilo

Vårt/mitt år i bilder :)

Permalink1
  
 

Vårt år i bilder  och text

Januari

Januari började bra med hårt träning på gymmet tillsammans med min syster och kompis Jessica. Tränade varannan dag och kände oss väldigt duktiga. I januari fyllde min lilla syster 21 år. Den 15 jan - Elvira och Daniels Lille Melton kom till världen :) Grattis till er.  Min fina Sambo Fyllde 28 år :) och sen hände det nog inte allt för mycket mer i Januari . Skola, dagis och jobb.

   

Februari

Min mamma fyllde år. Var in Danmark med dennis och nilo var på geuniss rekord och belive it or not. gud vad man glömmer fort. minns inte alls vad vi gjorde i februari.

 
 

Mars

Den 11 Mars - Sara och Stefan (krunk´s) Lilla Flicka Nikki kom till världen :) vi var på en motor mässa i malmö och tittade på blixten mcqueen

 

April

Jag fyllde 23 år. firades med fest i pappas verkstad en himla trevlig fest med mycke skratt och lekar.

 

Maj

Var på studieresa i stockholm med skolan. Vi fick veta att vi fått en ny lägenhet, en som vi många gånger har sagt "Den skulle vi haft" . Nilo lärde sig cykla.

 

Juni

Vi fick en liten hund valp av dennis mamma som hette Hatchi. sötaste ever. Marwin fyllde 4 år :),  Nikki Döptes :) och Nilo fyllde även han 4 år :) Firade midsommar i Häljarp med de roligaste gänget.  Började jobba på ett service boende. och trivdes jätte bra där med både personal och brukare.

 

 

  

 

 

Juli

Jobbade en hel del i juli. de lediga dagarna spenderade vi på stranden eller ute och cyklade och en hel del timmar på gården. Cyklade ut till häljarp en dag och fikade med min mormor och morfar. Karnevalen var vi barn lediga på och hittade på en hel del kul saker. lyssnade på Panetoz och Panda da panda bland annat. kollade på Karnevals tåget med Sara och barnen. i slutet på juli var vi på Tosselilla med Sara Krunk och Barnen :)

 

 

 

Augusti

Månaden började inte så jätte bra eftersom det var en jobbig tid att gå förbi års dagen sen  vårt hem bran ner. det kändes otroligt tungt. men samtidigt så kunde man se sig omkring och tänka jag har verkligen allt kvar jag har mitt liv och mina barn har sina liv kvar.  så vi köpte en blomma till Carolina som en liten påminnelse om att hon verkligen gjort något vi aldrig kommer att glömma. hon räddade nellie. 2 Aug - Chrille och Malin´s lilla Enya kom till världen. jag jobbade i början på månaden sen hade jag en ledig vecka som mest bestod av packning. och städning. Hatchi fick tyvärr åka hem till sin mamma och ut på landet igen. då han absolut inte trivdes i "stor" staden med bussar, bilar och mycket folk. Vi tyckte synd om honom och inte skulle han behöva lida. Nellie åkte in akut till sjukhuset med sin astma och där fick vi stanna 3 nätter. Augusti detta året hade en enormt stor dag i sig nämligen Nellies första skol dag :) himla fin dag. sista dagen i augusti åkte barnen  till sin farmor och vi fick nycklarna till vår nya lägenhet :)

 

Sept ember

Flytten gick fint men vi insåg att vi inte har tillräckligt med möbler för denna lite större lägenhet. men det får komma efter hand. packade upp så mycket vi kunde innan barnen kom hem igen och de trivs också väldigt bra i lgh. skolan rullade på bättre än någonsin. och vi fick ett samtal från stockholm, där dem frågade om vi ville vara med i tv4´s svenska hjältar gala i dec och dela ut pris till carolina som räddade nellie ur branden. och det ville vi ju självklart göra. Den 15 september Fyllde Nellie 6 år :) och dagen efter hade vi barn kalas.  Min Pappa och hans tvilling bror fyllde 50 ÅR :)

oktober

ett film team kom och filmade våra intervjuer som dem sen skulle visa på svenska hjältar  galan. lite pirrigt var det. firade 8 år med dennis :) Efter många om och men så slutade nellie på Alle skolan eftersom hon inte trivdes speciellt bra där och inte vi ihäller. åkte till Ullared och handlade julklappar. målade barnens rum gult och grönt blev det.

November

Bowlade med sara och krunk.  Halloween pysslade med barnen. Nellie började på Albano skolan. i november har vi inte gjort alls speciellt mycket :( på veckorna har det varit skola och dagis och på helgerna har vi umgåtts med sara och krunk och barnen har lekt en massa.

December.

december började jag med lite jobb och skola. och som vanligt i dec brukar vi baka pepparkakor hos min mormor och morfar så det har vi också gjort.  något vi då ine brukar göra är att åka flygplan och det gjorde vi upp till stockholm barnen tyckte det var kul och i stockholm var vi på svenska hjältar galan och delade ut priset för årets skyddsängel till Carolina. Dagen efter gick vi runt i stockholm/ gamla stan för att sen åka hem igen . sen har det varit jul firade till höger och vänster. och lite jobb in emellan. På nyår ska jag jobba mellan 14.00 och 21.00 sen ska jag hem till sara och krunk där min familj kommer vara och fira det nya året där med dem :)

 
 
Fler bilder kommer att läggas in här sen.
#1 - - Pia:

Åh vilken härlig årskrönika!!!

Till top