NellieNilo

Teneriffa dag 2

Allmänt Permalink0
Dag två vaknade vi tidigt. redan vid halv 8 tror jag. (har ingen klocka så har noll koll på klockan.


Men iaf. vi gick upp och gjorde ve oss lite sen gick vi ner och åt frukost på hotell resturangen. Efter det gick vi in och bytade om till badkläder och gick ut och plaskade i poolen en stund. super skönt :) Sen in igen och bytte om och gick ner mot stranden. hittade lite saker där. badshorts , kläningar osv. Sen gick vi en runda längst stranden. och testade en annan strand idag. dock ingen bra strand väldigt stenig var den. men massa fina snäckor var där :) vi tog på oss igen iallafall och stack till stranden vi badade vid första dagen. Där var riktigt skönt men mycket folk. Nellie ville hela tiden ut långt ut och det räcker man går 10 meter så är det djupt.


Men där ute flöt jag och nellie runder i det super salta vattnet :P nellie var också jätte duktig på att flyta på vattnet. Nilo och dennis höll sig mest inne vid kanten men kom ut en stund också . Sen klädde vi på oss igen och gick och handlade glass innan vi drocg oss tillbaka till hotellet. bytade om och gick ett annat håll ner till stan. hittade en mysig resturang som vi åt gott på. Sen gick vi ner längre mot staden för att åka tuk tuk tåg eller vad dem kallas. Och fick vänta 40 minuter på tåget.


Så kom där fram såna som flätar håret. och vi hade redan kommit överrens om att nellie skulle få göra det så nu fick hon det gjort. när vi sitter och väntar så fick jag och nilo vars ett armband och sen började en annan fläta en dreads på mig med massa trådar. dennis sa nej och jag sa nej men hon fortsatte. sen när nellie var klar och dennis hade betalat nellies så ville hon andra också ha pengar så sa dennis nej, vi ville inte ens ha den men hon fortsatte tjata så hon fick skramlet dennis hade i plånboken men hon var inte nöjd så hon gick fram och tog mitt och nilos armband. sur tanten. iriterrad man kan bli. jag ville ju inte ha den så jag tog bort den när vi kom hem.


Efter flätorna så kom iaf tåget. och nellie var jätte stolt över sitt fina hår :) med tåget åkte man en lång runda runt hela playa de las americas. 45 min tog det och solen hann gå ner. Så efter den turen gick vi hemmåt. och barnen kom i säng vid halv 10. Sedan somnade dennis också så jag gick ut och skypa med jossan lite. vi har gratis internet vid poolarna. inte det snabbaste och bästa men det funkar. sen var det dax för mig också att sova ...
Till top