Teneriffa dag 1

Vi gick upp allihopa klockan 4 på natten i sverige. 10 i 5 körde vi bort till Danne som skulle köra oss till kastrup. och vi var framme i kastrup lite i 6. cheka in väskorna och kollade upp gaten och sånt sen gick vi och åt lite och handla till flygresan. Sen var det dax att gå på planet. och barnen var helt uppspelta och glada. Sedan lyfte planet och barnen klappa händerna och skrattade hela vägen upp :) sen blev det lite filmer på planet och en massa byta platser på barnen och lite väl mycke gnällande om när vi skulle vara framme. resan i luften tog ju 5½ timme så barnen var ganska rast lösa och trötta, men sova skulle dem inte göra på planet. ganska dryg resa faktist.


När vi landade tog vi en liten buss till väskorna. dennis och nellie hämtade ut väskorna och jag och nilo gick ut . och han var som galen sprang runt och jag fick panik för att vi skulle vänta där på dennis och nellie men nilo ville springa iväg hela tiden . nästan gråtfärdig där ett tag när jag tänkte nu har vi missat nellie och dennis och så kom dem som tur var precis när jag höll på att bryta ihop. med vinterskor och tjocka kläder på var det inte så roligt att springa efter nilo i 28 graders värme. sedan blev vi förda till bussen som skulle ta oss till hotellet. den resan tog ca 10 min vårt hotell var andra stoppet :)


Super mysigt hotel. Vi cheka in och kollade läget . sen gick vi ner mot stranden. handlade lite dricka på vägen och villka underbara människor som jobbar här. jätte trevliga och bussade med barnen. Sen gick vi som sagt vidare mot stranden. Badade benen lite grann medans nellie drog av sig kläderna och hoppade i direkt. efter det gick vi och kollade lite. sen bestämde vi oss för att äta på hotellet men när vi kommer tillbaka så är hotell resturangen stängd. så vi gick ner till en mysig liten resturang och åt god mat. sen var vi alla ganska trötta och klockan var 8. så vi gick tillbaka till hotellet och barnen somnade på ett kick. jag och dennis njöt lite på terasen lite innan vi också gick och sov :)


här är så underbart jag vill INTE hem.


flygplatsen på kastrup




på flyget


bilder kommer senare internetet här nere vill inte med mig riktigt :(


Kommentarer
Sara

Gud vad härligt det låter! Njut ordentligt! I Sverige är det kallt och åter kallt. Kram på er!

2011-10-25 @ 12:01:37
URL: http://saoora.blogg.se/
Pialotta

<3

2011-10-26 @ 14:03:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0