NellieNilo

17 Maj

Allmänt Permalink3
Nu är det ett tag sen jag skrev sist. Händer väll kanske inte så mycke nu för tiden kanske därför det är svårt att ha något att skriva om.


Iaf igår var jag hemma med Nilo. Och då passade jag på att ringa en massa samtal. ni som följt bloggen länge vet att jag tycker det är skit jobbigt att ringa och prata med folk i telefon som jag inte känner. Så det var en himla prövning. Ringde först bemaningen, han hade lite klabb med datan så han ringde upp mig igen efter en stund och sa att han skulle kolla med chefen där jag jobbade förra sommaren hur det såg ut där och mina referenser där ifrån. Så efter klockan 13 ringde han upp igen och sa att han nu hade snackat med henne och att jag skulle ringa dit och få tider av henne. så jag ringde chefen på sandgården. och hon var posetiv och sa att hon hadde 7 veckor till mig. så den 30 maj ska jag på möte med henne. Ja, jag har sommar jobb och det är sååå skönt :) 


Sen hade jag hört av min mammas svägerska att dom behövde folk på hennes jobb så jag ringde dit och fråga om dom kanske hade något där från nu och till vecka 28. men hon hade bara hela perioder. men hon tog ändå mitt nummer och så ifall det är kris nån gång. Det var alla samtalen där.


Trodde jag sen ringer det en tjej och säger - hej, jag ringer angående lägenheten. Och jag helt förvirrad i skallen frågar - ehm , villken av dom . haha (jag trodde det var någon som ringde om nån av lägenheterna jag sökt på :P)  Men det var min lägenhet hon ville kolla på . lite pinsamt blev det där. men nu har jag en visning på torsdag iaf. i denna flytt röra. kan väll inte bli bättre va?


Sen ringde dennis och sa att hon med lägenheten som vi hade tittat på hade ringt och sagt att lägenheten är vår om vi har borgenär. Men nu blev det klabbigt med borgen min pappa har varit det innan. men nu tyckte han att hyran var för hög osv. men vi ska snacka med honom idag igen och se om han kanske kan ändra sig. Annars är det lite panik och bara att söka vidare efter en ny. 1½ månad tills jag ska vara ute härifrån. Paniiiik :P


Och igår 16 Maj fyllde även Sara år. Grattis grattis till henne.


Barnen har lugnat ner sig lite (Peppar peppar). Dem bråkar inte fullt lika mycket som innan och hade vi fått den andra lägenheten så hade det nog blivigt ännu mindre eftersom där är större yta att röra sig på och dom slipper vara på samma ställe hela tiden. Vi får se hur allt går. jag har fått jobb iaf så ett stort problem är ur världen :P  
#1 - - Malin:

Grattis till Jobbet! =)

#2 - - Jennica:

Grattis till jobbet.

Hoppas det går bra med lgh, finns ju inte så gott om 4 lediga i denna stan verkar det som, men det löser sig nog ska du se det brukar det alltid göra på ett eller annat sätt.

#3 - - PiaLotta:

GRATTIS till jobbet gumman! Och jag vet vilken jäkla kraftansträngning det var för dig med alla dessa samtal! Jevvlar vad jag är stolt över dig!

Ja vi får hoppas att de godtar mig OCH din pappa som borgenärer!

Håller tummarna!

Till top