NellieNilo

Min älskade Nilo 3 år idag

Allmänt Permalink1



Ja idag är en mycket speciell dag så idag kan jag bara inte undgå att skriva några rader här. Jag vet att det var ett bra tag sen sist nu. Men jag tycker att det är väldigt jobbigt att sitta vid datorn när den är inkopplad till tven. Man får inte tänka och skriva i fred riktigt. när man känner att alla runt om en tittar på den enorma skärmen hehe men jag kommer att bli bättre på bloggandet igen så fort jag fått fixat min bärbara dator och förhoppnings vis är jag tillbaka helt igen när vi flyttat och fått igång internetet där.


Men nu vart det Nilo jag skulle skriva om här :) Jag kan verkligen inte förstå att det idag är 3 år sedan han föddes. Det känns som vi iallafall har hoppat över ett år. Men inte det inte. Nu är min lille pojk hela 3 år gammal och en go och glad kille. och väldigt väldigt moter intresserad. finns inget bättre än bilar, moter cyklar och allt som hör till den katigorin om man frågar honom. Han är fortf mammas pojke och tror han känner sig som mest hemma i min famn :P


Igår höllt vi 3 års kalas för Nilo i kolonin. Nästan hela "släkten" och "alla" vänner var där. Dagen började med att Dennis och nilo körde, mig och Nellie ut till kolonin och så körde dem iväg och körde cross. Jag och Mamma/ Mormor höllt på med tårtorna hela förmiddan mamma gjortde typ hela tortorna och mag satt och målade socker pastan som vi format till Blixten mcqueen och bärgarn med socker färg. Vid 1 kom Sara krunk och marwin och Dennis och nilo kom inte så långt efter dem. Nilo fick öppna paket och leka med marwin medans vi fortsatte på tårtorna och  vid två var vi klara.


Då kom det fler gäster. och så öppnade nilo en massa paket och så åt vi tårta och sjöng. och sen busade och badade barnene medans alla andra satt och snackade . sen gick folket som ar där utom sara och marwin dem blev kvar och busade. sen kom mer folk och mera paketer öppnades och när dem hade gått så kom Krunk och dennis tillbaka med mat så grillade vi  ocg åt gott sedan lekte barnene sig ännu tröttare och Nellie stannade kvar hos mormor när vi andra drog oss hemmåt. :)


Idag på hans födelsedag fick han några paketer till på morgonen och jag sjöng för honom. sen har vi först varit iväg en sväng sedan stack vi ut till kolonin. Nellie och nilo badade som vildingar i poolen jag stack iväg och handlade lite mer saker till Nilo för hans pengar som han fick igår. han gillade Blixten duplo legot vi köpte till honom så jag köpte två såna paket till fast med andra delar och bilar . När jag kom tillbaka byggde vi upp det och så lekte han och Nellie med det . Jag hjälpte mamma lite grann med en tårta som hon hade fått beställning på. Nu är vi hemma i dennis lägenhet medans dennis är borta i min gamla och fixar lite. blir massa fixande där nu denna veckan.


Det kanske märks att jag saknar bloggen lite hehe :P vill bara skriva en hel massa här, kommer nog att försöka ta tag i det lite redan nu och slänga in några inlägg när jag är ensam hehe.


Nu blir det bilder :P
först lite på tårt verken











#1 - - PiaLotta:

GRATTIS finaste Nilo!

Så himla söt är han! Och vilket härligt kalas han fick!

Till top