NellieNilo

Lov och sånt

Allmänt Permalink2
Nu har vi haft lov i några dagar. men det har inte hänt mycke mer än vanligt vi har bara varit hemma. Tråkigt väder är det nu också, vitt och kallt...


I måndes började jag rensa ut lite i köks skåpen. Försvann mycke saker faktist. Så nu känns det nästan tomt. Men allt stod i kassar i köket villket inte var lika trevligt. Annars hände det inte speciellt mycket i måndes. en riktigt tråkigt dag faktist. var borta hos mamma och hämtade lite foto på mig och vänner när vi var små. alltid kul att glo på bilder från förr.


Igår. Började jag möblera om. för att nillie helt plötsligt bestämmt sig för att hon är rädd fär något på sitt rum och vill att jag ska sova där med henne. så jag släpade in min säng på hennes rum . så nu delar jag rum med nellan. får se hur det kommer gå. men en tillfällig lösning tills hon känner sig mer trygg där igen. mitt i all möblering tog jag en paus, min syster passade barnen medans jag stack ner till stan och träffade Anna. Gick några ärende med henne sedan köpte vi lite fika och tog bussen hem till mig. Sedan hjälpte Anna mig att möblera om hallen och stora rummet :) blev mycket bra faktist. bilder kommer nog till helgen. Sen när jag hade nattat barnen eller ja nilo nellie somnade på soffan så satt jag och Anna länge i köket och snackade om allt möjligt :D trevligt var det. sen tog hon bussen hem lite över tolv och jag bar in nellie i sin säng.


Idag. Nellie sov mycke bra hela natten i sin säng när jag låg i min säng på hennes rum. bästa lösningen faktist. Annars har vi inte gjort mycke alls på förmiddan vid 4 kom My och klippte mina toppar och ja fixa till mitt hår. Sen kom Emma, När my var klar med håret gick hon. Jag och Emma satt och snackade en massa. Sen gjorde jag lite mat så åt vi och Sedan var det dags att natta Nilo. Så kollade vi på Bigbrother och då somnade Nellie. Sen satt jag och Emma och snackade en stund till innan hon skulle hem.  och nu sitter jag här ska ta min lilla telefon och gå och lägga mig i sängen nu...

#1 - - Maria Ester <3:

ibland kan det va skönt att va hemma och göra inget också :)

#2 - - PiaLotta:

Ja man får ju vara flexibel! Bra lösning på problemet!

Till top