NellieNilo

TvåTusenElva i Bilder och text.

Allmänt Permalink6
Januari : Januari började väll ganska bra ett nytt bättre år hoppades iallafall jag på och hälften var dåligt och hälften var bra med detta året. men nu börjar vi med Januari. I Januari bodde jag själv med barnen i vår lägenhet på Carl XI´s väg. Då jag och dennis hade Brytit upp och bode på olika adresser. Jag hade barnen alla dagar utom varannan helg. så varannan helg var det lite mycket festande. Mest umgicks jag med dem i skolan. vi hade då foto krig i skolan och alla hade kamerorna redo konstant. vi var ute och bowlade en kväll, det var verkligen jätte kul och jag kom tvåa av 8. Sedan slutade kvällen med fest och ännu mera fest. Min Lilla syster fyllde 20 och jag var så vitsig och skrev en dikt till hennes present. Dennis fyllde 27. så jag och barnen bjöd honom på lite tårta men annars firade han och barnen i danmark. 


Jossan och Lovisa showar på jossans 20 års fest.
 
En del av bowling gänget.

Fest och galen skaper


dennis tårta och barnen.


Februari: Februari månad var en av dem sämre månaderna på året. Jag Festatde fortfarande mycket varannan helg. och till sist lämnade jag barnen till dennis ansvar och gick sedan in i väggen. Fick hjälp av min mamma och syster och av psykolog osv att komma på fötterna igen.

Har tyvärr inga bilder kvar från februari eftersom dem låg på Datorn som brann upp.


Jag och min lilla sjukling.



Mars: I mars tog jag nya tag. dem första två veckorna låg jag mest i sängen eller på mammas soffa och sov. och helade min kropp och själ. Sen var det dags att möta verkligheten igen. Skola och mera ansvar. Jag och Dennis Tog varandra i handen igen och blev tillsammans på nytt och satsade på en ny framtid tillsammans. Jag sa upp min lägenhet för att börja ett nytt liv. Vi försökte hitta på så mycket saker som möjligt. En dag som jag minns väl är när vi var ute i ålabodarna och tittade på solned gången. barnen tyckte det var kul och det var skönt att komma ut och hitta på något. för även något så enkelt kan vara roligt och bra ibland. var också ute och fikade på stan med Kathy, lovisa, Sara, jossan och Cece, mys med vår känslor i luften.



I ålabodarna och kolla på solnedgången :D


Älabodarna.


April: Denna härliga månaden på året börjar man kunna vara ute mer och mer. och vi höll till väldigt mycket i kolonin. Barnen älskar ju att vara där ute :) Vi var och hälsade på Berga och sara´s lille hampus. Och så var vi och hälsade på Sasha och Fredrik´s lilla Freya och Gabriell så klart. Jag Började också prova på Zumba på tygan och fasnade helt för det. Det var så roligt samtidigt som det var jobbigt men efteråt kände man sig som en helt ny människa. och detta fortsatte jag gå på. mest med maria som jag lärde känna där igenom. fast hon visste en hel del om mig eftersom hon är min lilla Stalker här på bloggen sen några år tillbaka :P Annars var Jessica G också med några gånger :D  I April fyllde jag ju även år, 22 år. Det firade jag med lite fest i mammas koloni med två kamp och massa härligt folk. Bästa presenten var nog biljetten till Sean atci från maria. I kolonin målade vi också ägg.


Massa mys i kolonin.

Jag fyllde 22 som sagt.


Mys med Hampus :)


Massa mys Med Fraya :)


Maj: Den 6 Maj var det dags att se Sean atci med Maria. Även mina systrar Jossan och mimmi var där och Evelina :) Minns inte ritkigt vad som hände i maj ihäller. Men vi var iallafall på Jessica Gadd´s Födelsedags fest sedan utgång på stan det var ritkigt trevligt och Så berättade Fina Elvira att hon och daniel ska ha ett litet tillskott i Januari och det var ju lyckans ord :D och nu när jag skriver detta så är det ju snart Januari 7 dagar kvar till hon är beräknad att föda :D





Sean atci

Jessica Och Jessica på G :)

Och fina Elviran, Mom to be :)


Juni: Sommar månad nummer ett. Massa bad och skoj hos ingemar , i havet och mammas pool i kolonin. Lek på lekplatser och annat kul. Vi skrev på kontrakt på en ny lägenhet nere vid ven terminalen som vi skulle få flytta in i den 1 Augusti. lägenheten var inte speciellt fin när vi först kollade på den men den skulle hel renoveras. annars var det mest ute vistelser och mys. Marwin fyllde 3 år den 10 juni och där var vi på kalas. Sen började vi umgås ganska mycket med Sara, krunk och marwin nu när vi skulle bli grannar och allt. Jag Cyklade även och trillade i juni haha det var många år sen jag trillade med cykel kan jag säga. och jag hade verkligen glömt hur ont det kunde göra. Jag stod och och trampa när kedjan plötsligt går sönder och jag skrapar båda fötterna längst vägen och sen rakt in i trottoar kanten och trillade där. inte alls roligt vill jag lova men det måste ha sett för j*vla roligt ut. haha. Dem 27 Juni fyllde Nilo 3år. min lille pojke har blivigt stor. Sen var det dags för mig att flytta ut ur min lägenhet och hem till dennis lilla 2:a tills vi sen skulle flytta till Vår nya lägenhet. Först fick jag dock måla om hela lägenheten med en massa hjälp från Dennis, Krunk och Sara förstås och ingemar hjälpte också till :)



Nilo 3 år


Juli: Startade månaden med att börja jobba på sommar jobbet på Demens boendet jag var på förra sommaren. och det var himla kul att vara tillbaka där igen. Sen fick vi allt roliga nyheter om att Sara Och Krunk väntar till ökning i familjen ett litet liv som är beräknat till i mars. Sedan var det dags för Karneval. Vi var hos sara och krunk en av dagarna och drack sara drack cola så klart och sen gick vi ner till stan på karnevalen men det blev ingen lång stund vi var där. Dagen efter hade jag och dennis några timmar för oss själva så vi gick ner och åt lite gott på karnevallen och gick runder tittade lite. annars hände det inte häller speciellt mycket då . Vi började spela Skip-bo som galningar och drog med oss sara och krunk in i träsket. hehe. och spelade skip-bo hos dem och oss oss. och vi börja se fram imot alla skip.bo kvällar vi kunde ha när vi snart bodde grannar. Jag sara och barnen var och bada några gånger Juli på stranden.


granet


Karneval

det som skulle varit vårt nya kök




Augusti: Skulle varit den bästa månaden detta året. För att den 1 flyttade vi tillsammans på riktigt igen i VÅRT egna hem. lägenheten var jätte fin och läget var bra och grannarna våra bästa kompisar. Den 3:dje var jag och sara ute med barnen och tog kvälls dopp nör barnen hade somnat så gick jag upp och kollade på secret life med Sara och spelade lite skip-bo sen tog vi en natta cigg för att sen gå och lägga oss. Men morgonen den 4 Augusti blev inte alls som vi tänkt oss. Vaknade i Panik av att vår lägenhet stod i stora lågor. och jag och nilo tog oss ut men nellie var instängd i sitt rum i den brinnande lägenheten och tack vare Carolina som klättrade upp för stupröret och räddade Nellie så slutade det bra trotts allt. Sara , krunk och marwin klarade sig genom att ta sig ut på taket men våra hem var helt förstörda och så länge varade det vi så länge längtat efter. i katastroff slutade det. Vi fick bo hos min syster i 3 veckor sedan fick vi en ny lägenhet på samma gård. vi var ganska slut efter 3 veckors konstant handlande till ett nytt hem allt från ruta ett. Men även många generös människor fanns som skänkte leksaker, kläder och annat till oss. Och sen kombinerade vi dagarna med Jobb, fixande och tidnings intervjuer. Nellie och carolina var med i allt från landskrona direkt, hd till Aftonblads löpet och Allers,hemmets journal och hemmets veckor tidning. ja Augusti månad var rent ut sagt ett helvete och alla övervällande känslor med mera. och sen började skolan men första veckan gick jag inte för då jobbade jag fortfarande.





Lägenheten efter branden




Nellie och Carolina



September :  vi hann väll precis komma i ordning tills Nellie fyllde 5 år. då blev det kalas och Nellies första barnkalas för vännerna. vi bokade även en resa till värmen. Vi kände att vi behövde komma bort från allt detta och bara tänka på ingenting i en vecka. i September umgicks vi mycket med Anna och Moa. Men även med Sara och Krunk som vi efter branden umgåts med jätte mycke. I allt det hemska som hände så har det fört oss närmre varanndra för att vi på ett annat sätt kan förstå varandra och stötta varandra när allt med branden och dess följder tränger på.  Nellie tappade sin första tand också. Vår stora flicka. Brandlarmet på skolan gick en dag och nellie blev helt hysterisk och rädd stackars. Vi var i skäralid ed barnen och tittade lite på naturen och tog Massa fina foto på barnen :D





lägenheten


Tanalösa nellan och födelsedag


Kalas


Skäralid



Oktober: den 7 oktober hade vi inflyttningsfest. vilket tyvärr slutade i kaos. den 14 oktober firade jag och dennis 7 år tillsammans. det firade vi med middag och bio en mys kväll. och sen till det bästa med denna månaden vi åkte på vår efterlängtade och välbehövda semester till värmen, närmare bestämmt Teneriffa. barnen flög för första gången och tillsammans som en familj gjorde vi vår första resa. Där nere åt vi gott och var på två olika badland, en djur park. kollade på delfiner och barnen klappade dem. vi klättrade i bergen och badade i havet och mycket annat. en underbar semester :D


7år






November: November första veckan i november var vi kattvakter till Min mammas 9 katter hehe när dem var iväg på en veckas semester i värmen.  sen har det inte hänt något speciellt alls i November :S





December: 1 Dec hjälpte vi sara och krunk lite i deras nya lägenhet. den 10 var vi på Julfest i min pappas verkstad. 13 var vi och tittade på Nellie´s lucia tåg. vi har varit mycket hos sara och krunk och spelat spel. dem har varit här också en del. Har varit lite julbak också. Sen var jag på Babyshower för Elvira :D vi har bakat pepparkakor som vi brukar i häljarp. Köpte en gran som är typ 3 meter lång hehe. väldigt stor iaf. Sen den 23 firade vi julafton. massa paket till barnen sen spelade vi bingolotto. På julafton jobbade jag. och då åkte dennis och barnen till halland och firade med dennis mamma. nellie stannade kvar där och har varit där till igår fredag. hon hade haft jätte roligt där ridigt på hästar osv. Nilo har varit så rast lös här utan stora syster. igår fick han dock gå på dagis för jag skulle jobba.


Lucia


Babyshower för elvira


Pepparkaksbak










Annars har det inte hänt mycket mer detta året. det har egentligen hänt för mycket. ett Lugnt 2012 tack :) Mina nyårslöften får bli att börja träna och äta nyttigt :P Och Nyår detta året firar vi med sara krunk och alla barnen här hemma hos oss. blir lite god mat några spel och bara umgås. på 12 slaget går vi nog ut här ute bara och kollar ner mot torget och ut över sundet. tror det kan bli riktigt trevligt. lungt nyår.


Så med detta vill jag bara önska alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!
p.s tack till er som tog er ända ner hit och läste. :P

#1 - - Sara:

Låter ändå som en givande år, där du varit med om mycket, mycket som kommer hjälpa dig genom livet. Du har varit stark! Älskar dig!!

#2 - - astrid lejonquist:

skönt att allt har ordnat upp sig hjärtat ha ett gott nytt år och ett gott 2012 kram mormor älskar er

#3 - - Pialotta:

Ja jisses vilket år gumman! Vilken underbar sammanfattning i ord och dina fantastiska bilder!

Jag älskar att se foton på dig och din härliga familj! KÄRLEK!

#4 - - Elvira:

Åh va fin du är Jessica som hade med mig här också :) <3 <3

#5 - - Anna:

Jätte fina foton gumman <3 Gott nytt år till er goa sötisar!!

#6 - - The stalker:

Ja det har verkligen varit ett händelserikt år för er. Men nu är ni på väg åt rätt håll iaf och har kommit en bra bit på vägen :)

Till top