Tredje advent

Nu har vi passerat tredje advent också. tiden går sjukt fort.



I fredes lämnade vi Barnen i landeryd. När vi kom fram så snöade det lite :) första snön i år- vi fick pannkakor  snackade lite innan vi sa hejdå till barnen. På vägen hem körde vi in om Halmstad och hälsade på Chrille, Malin och Neo. Var där ett tag sen körde vi hemmåt. När vi kom till stan handlade vi lite snacks Sen åpkte vi hem till sara, Krunk och Marwin. kollade lite på Idol och åt lite fredas godis. Dennis och krunk spelade på mobilerna och . och jag och sara spelade skip-bo och Maxi-Yatzy. En väldigt trevlig kväll...


I lördes slappade vi mest hela dagen. Fast tog ett städ race också. Sedan fram mot kvällen gjorde vi ve oss och lyssna på massa gamla låtar sen körde andy oss till min pappas verkstad där vi skulle på julbord :) Sara och krunk hade redan kommit ner där. Vi satt och snackade en stund sen var det dax för efterlängtad julmat.  Vi åt massor sen satte vi oss och snacka igen och drack några öl. Vi köpte lotter och Jag VANN första priset. haha inte för att det var så roliga saker för mig kanske men det var Precis vad dennis ville ha. Skruvmejslar, tång, ryggsäck,keps, verktygs bänk.   Sen gick sara och krunk hem men vi fortsatte festa. . vi åkte hem vid två.


Söndag och slappe dag. Jag städade undan lite sen Åt vi pizza. fram mot eftermiddan stack jag iväg med Pappa och köpte gran. Stod där vid gran försäljningen och kollade på en massa granar och alla såg så otroligt små ut.  men sen såg jag en större gran och tänkte denna måste ju passa bra i vårt storarum eftersom vi har ganska högt i taket. Och så kör vi hem och ställer upp den så är den ända upp i taket haha. Alltså ca 3½ meter stor gran. Senare kom sara , Krunk och Marwin. Och en liten stund efter kom Barnen hem från farmor och jatte. Så Barnen lekte och busade. Männen låg på soffan och spela på telefonerna och jag ch sara gick och handlade . Sen lagade vi middag och åt ihop. En Trevligt kväll och helg. 


 

en del av vår härligt stora gran...


Kommentarer
Jennica

Skriver det här oxå att det e jättefin gran & kan tänka mig att den passa perfekt hos er som har så högt i taket.

Vi har faktiskt köpt en plastgran fast vi igentligen tycker bättre om riktig men en riktig barrar helt sönder på bara 2-3 dagar

2011-12-18 @ 19:36:11
PiaLotta

Granen är fantastiskt fin gumman! Och det var skoj att vara med på julabordet!!!

2011-12-21 @ 23:18:56
URL: http://piaviktigt.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0