Andra advent

Andra advent har passerat. och Helgen har varit ganska lugn.


I fredes Hämtade vi barnen tillsammans på dagis sen åkte vi och handlade present till barnens kusin mio som fyllde år. och sen åkte vi hem och packade lite till barnen. för att sedan lämna dem på övernattnings kalas hos Mio. Sen stack dennis iväg med några vänner och jag gjorde ve mig. Sen mötte jag upp Jessica G och så gick vi hem till henne. Drack lite och snackade sen kom maria också så blev det mera snack. Gick inte därifrån fråns kvart över 5 på morgonen. Sen väntade jag på bussen i 30-40 min. och sen var jag äntligen hemma och somnade nog på 2 röda.


På lördagen hämtade vi barnen hos deras faster/kusiner och körde till Tornet för att lämna nellie på ännu ett kalas för en dagis kompis. Nellie ville inte att jag skulle gå så jag var med ett tag men nellie var inte alls pigg på att leka och busa med sina vänner. hon mådde nog inte riktigt bra. så vi gick igen efter en stund. Körde hem och satte på en film till barnen medans vi städade. Åt lite sen mådde nellie bra igen. sen åkte vi och handlade lite godis och åkte hem till sara och Krunk.  Dennis och krunk stack iväg till verkstan och fixa med crossen och jag och sara Satt hos dem med 5 barn och ett himla johej. Sedan åkte två av barnen hem så kollade dem andra på film och lekte, medans jag och sara spelade skipbo och maxi yatzy. Sen kom dennis och krunk tillbaka så åkte vi hem och nattade barnen.


Och då andra advent. Dennis stack iväg med grabbarna och körde cross. jag och barnen hade lite mys pys på morgonen sen fixade vi lite här hemma. Annars var det en väldigt lugn söndags kväll. Och så klart tändes andra ljuset till en mysig söndags midda.



Jag har blivigt jätte dålig på att fotografera. använder knappt kameran alls :( måste nog ta tag i det igen :P men finns ju inte mycket att fota nu allt är så grått och tråkigt ute. Längtar efter snön. snö hör julen till och vid detta laget alla andra år brukar det iallafall ha snöat lite grann två tre gånger men inte i år inte . och enligt SMHI ska det inte snöa dem 10 närmst kommande dagarna ihäller :( hoppas vi iallafall fått se lite snö innan julafton. Vi sa till barnen att den dagen det snöar ska vi köpa julgran. men snön ser inte ut att komma så nu har vi sagt att vi köper gran den 3dje advent så det blir på söndag. Gran och snö gör egentligen allt på julen. Det är något av det mysigaste.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0