NellieNilo

del 2 eller vad man ska säga

Allmänt Permalink9
Känns inte så nödvändigt att skriva en del 2


Det som hände när de beslutat att jag som var svart i hela huvudet, skulle åka till akuten i lund. De ringde till min mamma som i sin tur ringde dennis. så dennis kom och när han kom var vi påväg över i en annan ambulans så han tog barnen jag fick pussa och krama dom hårt och sen rullade vi iväg. i ambulansen tog de uppgifter och frågade lite mer ang branden tog av mig allt jag hade på mig och tog blodtrycket  och satte på mig en massa kablar på hela kroppen och så låg jag med syrgasmasken hela tiden. och sen var vi framme


De rullade in mig på en akut avdelning där 14 personer stod och väntade. två som började sticka mig i armväcken, två som stack mig i handlederna, en som tog nytt blodtryck, en som kollade mig i munnen, en som tryckte ner kamror i näsan och en som stod och pratade med mig. Sedan hör jag att någon säger en flicka till från landskrona är påväg in och då känner jag paniken gå upp igen. jag stammade fram med gråten i halsen är det min dotter. men ingen visste och de skulle dem ta reda på så fort som möjligt.


Sedan kommer en in och säger att  två personer står där ute och frågar efter mig och då undrar de om jag vet vem det kan vara. jag trodde mamma. men sen kom dem tillbaka och sa att dem var yngre. och frågade igen om jag visste vem det kunde vara så sa jag min syster dååå. så frågade dem vad hon hette och jag sa jossan så var det rätt och då fick hon och dennis komma in till mig. sen rullades jag upp i ett rum. Dennis och jossan står och tittar på mig ett tag. då jag kände i mitt hår och upptävker att jag bränt håret som att det var det västa som hade hänt just då. så säger jossan till mig - Ehh, du har nog inte kollat dig i speglen än va? Hon menade på att om jag tycker att mitt hår var konstigt så skulle jag sett mitt huvud som var helt svart som att jag hade sotat en skorsten. sen rullar dom ner mig på röntgen. påvägen ner ser jag sara ligga på en annan säng. och då blev man chockad igen och visste inte riktigt vad jag skulle säga vinkade och sa hej . 2 sekunder efter vinkar jag igen och säger hej.  

Iaf sen fick jossan åka tillbaka hem igen. och dennis blev kvar hos mig. han gick ut och ringde sin syster och det vissade sig att alla både min och hans familj var samlade hos barnen i min mammas koloni och då kändes det tryggt att veta att dom var i säkerhet och med våra underbara familjer. sedan kom pappa också upp och han höllt mig sällskap och grät någon tår medans dennis gick och åt lite jag hade fått lite att äta redan där. efter 6-7 timmar med syremask och inhalering osv så fick jag äntligen åka "hem".


På vägen hem fick vi köpt några blommor som vi lade utanför carolina´s dörr eftersom hon inte var hemma just då. Sen åkte vi ut till barnen i kolonin. Nellie var inte där då hon var och badade med sina kusiner för att inte tänka så mycket på det som hänt. nilo hade fått lite bilar så han lekte i stugan.



Detta var väll det man kan kalla del 2. jag kommer nu att fortsätta i ett nytt inläg och berätta hur det gått efter allt.
#1 - - carina:

som sagt finns inga ord , en tår trillar ned för kinden samtidigt är det skönt att veta att ni klarat er så bra som ni gjort,

#2 - - PiaLotta:

Det är så bra att du skriver gumman. Och du skriver så bra! Massor av kramar till dig!

Älskar dig

#3 - - Rose-Marie:

Alla vi som läser tänker nog på att det kunde hända vem som helst av oss.....

Skönt att allt gick så bra! Din historia visar att du har en fantastisk familj, Dennis, mamma, syrran, pappa, vänner osv som finns där när det behövs! Det är en otrolig tillgång! Lycka till Jessica! Var rädd om dig!

#4 - - catrine hansson:

Detta är nåt med det hemskaste man kan råka ut för.. vet av erfarenhet hur det känns och hur dåligt man mår.. Om det finns något jag kan hjälpa er med så säg bara till.. Vet inte vad ni hunnit få ihop från andra hjälpande men om det är något ni fattas så skicka ett meddelande via facebook så skall jag se vad jag kan göra för att hjälpa er...

Ta hand om dig och din familj!

Kramar Catrine

#5 - - Marie Strömblad:

Det blir så kusligt nära inpå husknuten när det är personer man känner,jag är så otroligt glad att detta har fått en bra utgång:)Som jag skrev förra gången ska ni vara glada att ni är en sån tillgång hos varandra :)kramisar i massor o lycka till <3 <3 <3 <3

#6 - - MissBarbieOfSweden♥:

fin blogg! :)

#7 - - Christina:

Du ska veta att det är så bra att skriva av sig. det verkar som om du hanterar detta bra. Hoppas allt nu ordnar sig med allt runt om. Krama prinsen och prinsessan från mig kramar

#8 - - Carina:

det gäller ta en dag i taget

och det är bara bra att skriva av sig allt som man har kännt och tyckt

och man förstår inte varför det hände just oss... men som min mormor brukade säga "allt har sin mening" en dag kommer ni se tillbaka på allt och inse att ni har blivit starkare både som männsikor och som familj, och sett att hur många som ställer upp... jag vet bara att jag måste genomgå dåliga saker för att uppskatta de bra... även de allra minsta bra sakerna och att jag inte tar något för givet...

#9 - - Minna:

Det är så svårt att ta till sig.. Ingen ska behöva uppleva sånt här. Du beskriver allt så bra så det känns som om man nästan var där. Tårar trillar. Tårar av tacksamhet. Jag är god vän med din mor och har följt händelsen via hennes FB. Jag känner sådan värme i hjärtat över alla som engagerat sig och skänkt saker. Inte minst över hjältinnan som fick ut Nellie. Och vilken fantastisk familj ni är.. <3

Det är ofattbart allihop.. Jag tänker mycket på er och skickar värme och kärlek. <3

Kramar <3

Till top