NellieNilo

regn och rusk 12 April

Allmänt Permalink0

Efter regn kommer sol eller vad säger ni ? idag har det regnat hela dagen om man känner direkt att humöret vänder. Men jag gillar att tänka som så att vi behöver det, naturen behöver det. och lite regn har väll aldrig skadat?


Men på grund av vädret så har det inte hänt speciellt mycket idag. Gick och hämtade barnen på dagis sen gick vi hem och busade lite. Nellie och nilo började bråka så satte jag dom i sängen och sa till nilo kan du berätta för nellie vad du vill ha av henne när du fyller år ?  så sken han upp och kollade på nellie så sa han -en liten blå bil . så sa nellie med ett leende -jaa men det kan jag köpa till dig. också kramade dom varandra. så sa hon efter en stund -Nilo när jag fyller år, kan du köpa en liten nalle till mig som är en prinsessa :) haha det var en rätt rolig räddning på allt bråk mellan dom. Till slut var dom ju vänner och delade ut kramar till varandra istället :D


Sen kom Dennis och sjöbbe så åkte vi och lämnade av barnen hos mormor för dom alla hade saknat varandra. Sen körde vi till city gross och handlade. Sen släppte vi av Sjöbbe hemma och körde hem till mamma och jossan. När vi kom dit bestämmde vi oss för att äta tillsammans allihopa. så det gjorde vi kassler gratäng med sallad blev det :D Sen körde Dennis och barnen hem. Jag blev kvar för Jag fick en för tidig födelsedags present av mamma och syster. En laptop som jag önskat mig så länge :) så vi satt och fixa och kolla runt på lite olika saker på datan. Och så kollade vi på big brother och sen ett nytt avsnitt av the secret life. Sen gick jag hem. och kollade på filmen Gnomeo & Juliet. den var ganska bra.


Jag måste bli bättre med kameran
jag fotograferar knappt längre och lägger inte upp så mycket bilder på bilddagboken som jag gjort förr. får bli bättring med det tycker jag  . Men nu bloggar jag flitigt iaf så inte illa bara det :D Nu har jag kommit in i en riktig blogg period igen och det är himla kul igen. natti natti

Till top