NellieNilo

15 september

Allmänt Permalink3
Har varit en hel dag med massor att göra. lämnade barnen på dagis och sen till skolan. ursäkta mig men jag gillar verkligen inte mina engelska lektioner, då läraren av någon anledning är på mig hela tiden. trycker ner mig. känner mig inte alls redo för att gå på hennes lektioner. känner sån obehaglig känsla när jag ser att det står engelska som nästa lektion. ska det behöva vara så. ska man behöva sitta på en lektion och må dåligt ?


Aja, sen hem så hämtade mamma nellie och jag hämtade nilo, slängde in tvätt i maskinerna och gjorde tårtor och plockade undan det sista. Sen kom folket som skulle fira nellie på hennes 4 års dag. lite skojiga paketer och trevligt sällskap. barnen har sen lekt med sakerna hela kvällen. Sen stack vi och handla och sen hem och gjorde mat. sen natta jag nilo och kollade på oth med syster yster. spännande :D  och sen gick hon hem.



Här sitter jag och kan inte sova, känner ingen ro i kroppen över huvudtaget. tankarna exploderar i huvudet. Lyssnar på massa gamla låtar. underbar musik att tänka till. men frågan är om svaren på mina tankar påverkas av musiken eller om det bara är så att det är svaren på allt som mitt huvud måste fråga sig om ibland. jobbiga stunder man måste gå igenom här i livet. tänk va skönt det hade varit att kunna rensa tankar, ta bort vissa tankar och lägga till några andra. eller varför inte bara få kunna stänga av helt för en stund.


jag försöker hitta nya mål i livet. och ett som står högt upp är att börja träna, börja röra på mig mer. gå ner och fixa ett gym kort. hade inte varit helt fel.ja sen ska man ju ta sig dit också. men tror faktist att jag hade gjort det. så fort tiden fanns där. blää, det blir nog bra här för idag. ska försöka lägga mig snart och sova lite om det går...



bilder


Nellie har tagit ett steg mot rätt riktning, nu leker hon fint med lillebror i mellan åt och försöker göra saker med honom som jag brukar göra. som att lyfta honom, byta kläder på han, ha honom liggandes såhär i knäet. osv .




massa paketer på morgonen.



Pippi tält som hon fick av moster jossan på morgonen.



Hemma från dagis, öppnar paket från momor



Mer gäster mer paket, morfar kom med smycken med hästar på. min moster med kläder och lillamormor och lille morfar med present kort och en drake som hon verkligen önskat sig. (dock hade dom ingen aning om att hon önskat det.)



mer paket . Ler sett från ingemar my och mimmi :D



Fina prinsessan med 4 års tårtan.



stolta lill fisen med tårtan.



sen ut en snabb runda och testa draken .


#1 - - PiaLotta:

Åh vilken härlig födelsedag hon fick! Såå glad hon ser ut! Ja jag vet ju att hon VAR GLAD! Och att JAG fixade att flyga med draken med henne! Hihi!

Massa kram till er alla sötnoser!

#2 - - Anna:

Ja hon blev jätte fin :) Fick fotot nerladdat till mobilen några dagar efter att dem fotats :) visste inte alls hur hon såg ut eftersom hon va hos sin pappa den veckan hon fotades.. Jaa jag tyckte också att det gick snabbt med fotografering.. man brukar inte fotas så tidigt annars :P hehe. Hade nellie en bra dag ?? Hon ser ut till att trivas iallfall på fotona :P ska ni ha kalas eller det har ni redan haft ?? Puss

#3 - - Anna:

Så roligt för henne ! .. Vi kanske kikar förbi imorgon om jag mår bra.. Vakna med värsta huvudvärken i morse.. tog inte lång tid innan ja kräkte.. vet inte om de va för att ja hade ont eller om ja blivit smittad av kräksjukan som går nu tydligen. får hoppas på första! ;) Vem är de som ska kalasa för henne imorgon ? Pussss

Till top