NellieNilo

Maj

Allmänt Permalink0
Nu är det till och med maj. och min blogg står stilla för det mesta. Någon som känner sig sugen på att fixa en ny bloggdesign till mig så hör mer än gärna av er :P är så trött på denna. Jaha och vår vädret har varit borta nu några dagar. förhoppningsvis tittar det fram igen snart.


Den 23 April hade jag 21 års fest ute i mammas koloni. dagen gick först väligt långsamt. sen skulle allt fixas och barnen skulle lämnas hos faster och då gick tiden helt plötsligt för fort. vi hade glömt att äta. så det fick vi göra snabbt och lätt. Sen koppla jag in datorn och sånt . sen kom folk. Jossan och mimmi var redan där när vi kom. fick örhänge av mimmi. Sen kom olof och Annelie. så fick jag present kort. sen kom Anna och ann-louise med blommor och vin. Årkar nog inte skriva alla så. men fick 3 flaskor vin och tre stora blommbuketer. och kort. Sen började vi lite smått med ett kort spel. men konstigt nog så hittade jag inte suget alls att festa. Så det blev inte så mycke druckit häller. vi var rättmånga till slut. men mitt humör var inte på topp tyvärr. Hoppas dock att alla andra hade trevligt. Vi skulle igentligen haft 5 kamp. men vädret var kasst så det blev en kamp med en vatten lek som anna, emma, jossanoch ann-louise körde. så¨g skit kul ut.emma och anna vann :D Sen drog dom flästa vidare. så vi som var kvar packa ihopa och gick hem till ola. där festa vi ett tag. sen gick jag med emma hem till eken. var trevligt att träffa han igen. var ju skit längsen sist. Sen vid 4 gick jag hem spik nykter.


på lördagen kom barnen hem . vi orkade inte sitta inne så vi gick ut till mamma i kolonin. annars hände det inte mycke mer den dagen .

Den 25 april var det min tjugoförste födelsedag. Gick ut till mamma vid 12 tror jag . gjorde tårtor och så. sen kom barnen och nellie hjälpte mig lite med tårtorna. sen kom gäster. hade jätte mysigt där fick 4 blommor och pengar. Sen När dom flästa hade gått så körde vi och handla sen grillade vi och hade det mysigt tills solen nästan var borta. en underba födelsedag med fint väder hela dagen :D


Sen har det varit skola och dagis för oss. vi har mest varit hemma efter det på grund av det dåliga skiftande vädret. vi har varit på center syd och handlat skor till barnen och lite kläder för pengarna jag fick när jag fyllde år. och en dag var jag i stan med jossan och handla. annars bara bus och mys hemma.


30 april. valborg. skola satt 4 timmar framför datan  för att göra ett arbete i power point till englskan.  sen hämtade vi barnen lite senare gick vi ner till tivolit. där träffade vi Anna och moa. barnen åkte karuseller och så. sen blev det milkjshake. och sen gick vi ner till strand för att kolla på bålet. men fy vad det blåste och var kallt. så sen gick vi hem. och barnen fick sova.


Idag då 1 maj lördag. har vi städat. Sen gick vi och mötte mamma och jossan.så gick vi ner på folketshös för att se ingemar i (the bristles) Barnen sprang runt och busade som bara den. vifta med ballonger och smaska lite på salta pinnar och ostbågar :P Tyvärr tog det rättså långt tid innan det startade såvi gick hem . i stället hade vi lite mys kväll och kollade på Cars. nellie och niloo satt helt stilla och bara kollade på filmen i ca 20 min sen Fick dom sova. då var dom trötta. sen kom jossan en stund.




Till top