NellieNilo

1 Juni

Allmänt Permalink5
Helt sjukt vad tiden går fort. Nu är vi inne i sjätte månaden på året. och denna månaden fyller två Små gull ungar år. Marwin som fyller 2år den 10 Juni och Nilo som fyller 2år den 27 Juni. Skol avslutning blir det om lite mer än en vecka. och Sen fyller ju Emma 20 och det ska firas på fredag. inte nog med det, sen har vi ju midsommar även denna månad. fullt upp.


Men så har jag varit välldigt kass på att skriva blogg nu på ett tag igen . försöker förjäves få min blogg att se någerlunda fin ut. men får inte till någon heder tyvärr. blir inte alls bra. Skolan går faktist mycket bra. kommer börja första gymnasie året nästa termin.


Majmaj. vad har hänt i maj. vädret har varit välldigt konstigt. sol ena stunden ös regn andra. blåst och ljumna vindar. helt upp och ner . Vi har varit i kolonin en del. men även ute på andra äventyr. vi har te.x. varit på lekplatser, ute och gått, grillat har vi också gjort ett par gånger. Men det största måste jag säga är att vi äntligen fick tummen loss och åkte med barnen till Astrid Lindgrens värld (Eller pippi land som nellie säger.) och det var underbart. kommer mer till det om en stund.


Den 15 maj var vi på roadriders moppe fest. väldigt roligt faktist. barnen sov över hos kompisar. Nellie sov hos jakob och Nilo sov hos marwin. så dom hade det super trevligt. Den 16 maj fyllde min lilla ängel Sara 21. jag hämtade nilo hos dom vid midda, sen iväg och hämtade nellie för att sen åka på kalas ute hos min morfar. han fyller dock år den 18 men blev lite firande några dagar innan.


Helgen där på var Malin Chrille och Neo nere och hälsade på. Det är helt sjukt vad tiden springer iväg. satt och studerade Neo ett tag när han lekte med mina barn. tänk att jag fick vara med när den lille bus killen kom till världen. han var ju så liten när han kom ut. och nu springer han runt som en stolt liten 2 åring och leker så fint med mina barn. Det är Underbart vad barn kan vara underbara att titta på. att se dom växa upp gör en helt säker på att man har något fint att se framimot år efter år, timme efter timme. hela tiden gör de nya framsteg och det är fantastiskt att se. jaja, iaf. dom kom ner och så gick vi ut till kolonin startade grillen och så kom krunk och marwin och sen kom sam också. Blev grillat och gott. alla barnen lekte så fint och vädret var kanon bra. underbar kväll faktist. senare gick sam, krunk och marwin. vi andra gick hem till oss och så busade barnen ännu en stund. sen somnade Nilo. och så kom sara också. Mycke snack och massa bus. Sen åkte dom hem och jag följde med jossan till roro där ifrån cyklade sara vidare hem.


Annars har vi haft det mysigt både hemma och ute. grillat ute hos dennis mamma har vi också gjort. Dennis mamma har en ny liten vovve som heter millue ? stavning? super söt är hon iaf :D barnen gillar även att vara där ute. leker massor med kusinerna.


Nu har jag ångrat mig lite. jag tar nog berättelsen om pippi land i ett enskillt inlägg. så vi hoppar över det nu och så skriver jag om idag.


31 Maj. Skola igen efter en underbart helg. Vid lite i 11 fick jag ett samtal, från bemaningen. oj då. jessica har sökt ett sommar jobb för några månader sen. och nu ville han träffa mig på en liten intervju om jag fortf var intresserad. absolut var jag det - kl 13:00 idag är du välkommen, la på telefonen och började skaka. kännde hur allt blev dimmigt och fick väldigt svårt att koncentrera mig. shiiit, fick panik jag har aldrig varit på något liknande. ni som känner mig vet hur folk shygg jag är. och hur jobbigt jag tycker just sånt här är. fällde några tårar i klassrummet. sen fick jag äntligen gå ut och lugna ner mig. pratade med en kille i klassen och han peppade mig och lugnade mig. sen gick jag upp och räknade lite till tills lektionen var slut. Sen var det dags att gå hemmåt. sprang bara in snabbt och bytte om och så . sen ringde jag runt för att få lite stöd från olika håll. men sen satt jag där utanför bemaningen och nästan all nervösitet försvann. fick komma in och vi pratade en stund. sen gick jag där ifrån med ett papper, överenskommelser om sommar jobb. och veckorna.  jag som är så trög förstod inte vad som nyss hade hänt. ringde mamma och hon blev såå glad. gladare än vad jag var. jessica du har fått jobb. du fixade det. haha jag som ett frågetecken. vad hände nyss typ.  haha men det ska bli riktigt spännande. Sen hämtade vi barnen och sen hämtade vi upp jossan. För att åka till bjärred. glass i stora lass blev det. sen lekte vi massor på lekplatsen där. och gick ut på en super lång brygga. sen lekte vi ett tag till. för att sen köra hemmåt. åt lite och sen var det dax att sova för barnen .


#1 - - Malin:

Du kommer att fixa det här jätte bra! :D. Alla är ju nervösa första gången. Men ja.. jag vet att du säkert är SKIT nervös. Men det kanske kommer gå mycket lättare nästa år? När du varit med om det tidigare. Du kommer fixa det galant det vet jag :) Puss & kram från oss och GRATTIS igen :)

#2 - - My:

hahahha naaaaw. gulligt att du inte förstod förrän Pia sa. :D grattis, verkligen <3 <3 tihi. så himla kul!

#3 - - L I N N:

somrig bloggdesign :)

#4 - - A:

fin blogg. :)

följa varandra med bloglovin? :*

#5 - - PiaLotta:

Din blogg blev jättefin... så väldigt "Jessicaig" liksom! Hihi! Härligt att du skrivit igen! Och du... hihi... du var gullig när du sa att jag vet inte om jag får jobb... men där står vecka 27-32 på en lapp och ett telefonnummer jag ska ringa till Silverängen imorgon! Hahaha! Älskar dig!

Till top