NellieNilo

22 Juni

Allmänt Permalink0
dagarna går på tok för fort. jag hade lovat mig själv att blogga mer. men vi har varit ute och iväg så mycke den senaste tiden att jag helt enkelt varit helt slut på kvällarna när vi kommit hem...


Vi har mest varit ute i det fina vädret. i mammas koloni. där lever vi livet. Barnen älskar att vara där mer än något annat tror jag . dom får springa och busa och leka. dom har sin egna lilla lekplats där. det ända som fattas är sandlåda haha. Annars har dom gunga rutchikana studsmatta, pool osv. leksaker att leka med nellie har ju sitt stora barbie hus där. och nilo har sin sparkbil och annat där. dom trivs bra där. och jag med. lugnt och skönt och man vet var man har barnen även om man sitter ner och kopplar av i 5 min. förutom för för en vecka sen.


Nellie brukar springa över till grannen i kolonin. Till hennes son och hälsa på.  Nellie hade satt på haspen på grinden och gjort ett gott försök till att linda runt bandet som vi också har för att nilo inte ska ta sig ut. men tyvärr hade hon inte lyckats späna åt det så hårt. så jag och mamma kallade lite på nilo för han var tyst. hittar inte honom någonstans jag går till grinden men den såg låst ut. kollar i gången och ser inte honom en gubbe går förbi och frågar om det är mitt barn där borta och pekar. långt där borta i gången ser jag nilo och får världens panik. ropar på honom och springer så fort jag bara kan på grusvägen, barfota. Jag hinner precis få tag i honom när han var ute vid stora vägen (som tur inte en bil på vägen.) men jag slänger mig med nilo på marken och börjar stor böla. Folk samlas och jag gråter ännu mer. sen går vi skakiga tillbaka, med min lille pojk i famnen. och jag lovar er att när en sån sak händer så förstår man verkligen hur mycke de betyder för en hur mycke man älskar dom och att man gör ALLT för dom. Och nu, kollar jag grinden var femte minut. det ska aldrig häna igen. Nilo har knapt rört grinden sen dess. bara en gång när nellie stod på andra sidan hos grannen och kallade på honom eller rettare sakt retade honom för att hon kom ut och inte han.


Jaja, var tvungen att dela med mig om den hemska upplevelsen. för man tycker att dom är så säkra varenda minut när dom är med en. men på 2 sekunder händer det mycke med ett litet barn i närheten. olyckor händer och barnet utforskar (alldeldes för mycket imellan åt.)


annars då ? jo vi var i Karslunds parken en dag jag, barnen, sara och marwin. Matade djuren lite och lekte på lekplatsen, fikade och hade det trevligt. Sen gick vi ner på stranden med barnen och det uppskattades massor. dom badade och mös i sommar varmen. sen stack jag iväg till sommar jobbet på möte. Det har jag inte häller skrivigt om.


Fick ett sommar jobb först innom äldrevården/hemtjänsten. men tyvärr hade dom dubbel bokat mig. satt mig på ett jobb som redan var taget. Sen dök det upp ett nytt. Så nu ska jag sommar jobba på ett Demens boende här i stan. Ska bli väldigt spännande att prova på jobb livet ett tag för omväxlings skull. Det tråkiga är dock att jag börjar jobba på höjdpunkten på året. nämligen karnevallen. två nätter där. så den missar jag. men vad gör det om hundra år . :P hehe..


Ska försöka att inte skriva så mycket för då pallar ingen läsa. uppdaterat inlägget innan detta också om någon missat det. med lite bilder
Till top