NellieNilo

24 Februari

Allmänt Permalink2
Jaha nu har det gått några dagar igen.


mycke har hänt på kort tid. Dagarna susar förbi och man hinner knappt med längre.



Den 19 Februari Var vi hemma från skolan/dagis. För nilo fortf inte var helt bra i magen. Sen tog v bussen ner till stan i snö kaoset. rktgt stora snöflingor var det.Träffade sara och gick i affärer. blev en badräkt, byxor & tröja till Nellie. sen blev det badbyxor, byxor, tröja och vantar till Nilo.Sen gick vi till citygross och handlade fika. och sen hem till sara. nellie manikänga i sin nya baddräckt och kläderna. Sen kom mamma också förbi en stund. Sen kom dennis och hämtade barnen eftersom dom inte träffats på några dagar så ville han ha dem en stund. och det passade bra. jag och mamma åkte till willys och handla en massa. Sen hem så kom barnen också.  lite mat och bad sen somna dem.  


Den 20 Februari . Var vi på badet med min mamma. Riktgt mysigt trots att där var så mycke folk. Nilo var lite tveksam till om han gillade det i början. mycke folk runt kring närman badar.det har han inte vart med om innan.Men det tog nte många minuter innan han också tyckte det var lika kul som syster Nellie tyckte det var. Det blev massa bad och bus. och lite fika. sen gck vi upp när dom stängde vd halv 5. Vi åkte hem. och hann knappt börja på något fråns vi packade ihopa igen och åkte till Anna och moa. Där lekte barnen sg trötta. och vi satt och snackade i köket. en trevlig kväll helt enkelt.  Sen tog vi bussen hem. och så blev det sängen på två röda.


Den 21 Februari Städade vi lite. Sen var jag iväg med pappa och handlade lite. Jossan och dennis var här och åt. sen kan inte minnas vad vi gjorde mer den dagen :(


Den 22 Februari Massa mys med barnen. V byggde torn i olika storlekar och sen rev vi dom så klart :D Det är ju jätte roligt om ni frågar mina barn.  Nilo sov lite midda. Sen när han vaknade kom dennis så åt han mdda med oss. och sen blev det ännu med mys och bus med barnen. en mys dag helt enkelt.


Den 23 Februari Städade vi gen. och nellie hjälpte till med hallen och stt rum. sen hjälpte mina små älsklingar till att diska.det gillas verklgen. Sen kom Anna och Moa hem till oss. Nelle fick lite fina kläder som moa växt ur. Moa och nelle lekte och nilo sprang runder lite här med bilarna. Sen Gck dom så tog vi på oss och åkte ner till Bvc med Dennis. jag och Nilo gick in och hälsade på doktorn. Allt såg bara bra ut. Min stora lille kille är nu hela 90 cm lång och väger ca 15 kg. Han har växt massor på 1½ år.Från liten kille på 53cm & 3905kg. han fck nte plats på bordet längre där man mäter dem. så vi fick gå ut till mät-grejen där man står upp. Sen fick han vaccinet mot rödahund osv. Inte ett knysst som vanligt. Sen var bilarna mer intressanta, men han var stolt över sitt lilla plåster med en liten hund på. Sen åkte vi och handlade. sen hem igen. Jossan kom, och en stund efter kom Jessica. jag bakade kladd-kaka och så sen nattade jag nilo. så åt vi andra kladd kaka med grädde :D och kollade på veckans serier. Sensomnade nelle och så gick Både jossan och jessica.


Den 24 Februari Tog lite sovmorgon eftersom barnen nte väckte mig. men kan då önska att jag hade vaknat av mig själv lite tidigare. För när en liten kladdig Nilo kom och väckte mig så var köket en kattastrof. nellie hade öppnat kylen och slängt ut Ägg och andra grejor. ingen trevlig syn direkt när man vaknar. men fick iaf upp och städa. och sen blev det mys frukost och bus i soffan med barnen. Sen skulle nilo sova midda. så kom Jessca och hämtade nellie som glatt ville följa med henne och hämta jakob på dagis. Jag fortsatte städa undan lite. och Sen kom mamma och hälsade på. Sen vid 4 gck jag bort och lämnade Nilo tll sin pappa som skulle ha lite grabba kväll. medans jag gck bort till jessica och bakade kanel bullar med henne och barnen. bella var också dären stund. barnen tyckte det var intressant iaf. och gott med fika sen . sen körde dennis oss hem. och jag nattade barnen.


skulle vilja lägga upp en massa bilder. Men nu är jag super trött trots att jag somnade 2 timmar när jag natta nellie. så bilderna får ett eget nlägg imorgon.
#1 - - PiaLotta:

Haha! JA din syster promenerade bort till dig... utan nycklar... men ingen Jessica öppnade! Förmodade ju att du hade somnat!

Kul med uppdatering av bloggen gumman!

Puss älskar dig!

#2 - - tilda - änglamamma till Liam:

jo eller hur (; kram

Till top