NellieNilo

December

Allmänt Permalink1
December månad, och det är Kallt ute. Jag fryser så himla mycke hela tiden , kvittar om jag är inne eller ute. är is kall om fingrar och tår.


Nu är det inte lång tid kvar till julafton :D Men julen blir inte som förr detta året. Jag har alltid firat lillejul (23 dec) hos pappa och Julafton hos mamma och tvärt om varannat år. Detta året blir det inte något julfirande med mamma fråns den 25 dec och barnen ska vara hos sin pappa den 24 dec mellan ett och fyra. Sen ska vi vara hemma hos min pappa. Sen den 29 dec ska vi hem till min pappa igen och äta vår traditionella Danska fläskstek :D Det kommer säkerligen bli en bra jul trotts allt. men det känns annorlunda att vi inte ska fira jul alls på lill julafton i år.


trodde inte att vi skulle splittra familjen så tidigt. trodde vi skulle ha många fina jular tillsammans med barnen som en familj, men finns inte mycke att göra åt det. Tid och saker förändras. Vi får helt enkelt göra det bästa av det . Alla julklappar är färdig handlade :D till barnen iaf :P Sen får vi se vad vi kan hitta på till de resterande i familjen . Men kidsen är de viktigaste.


Får skriva mer senare :D
#1 - - pia:

Ja huga vad det kändes konstigt för mig oxå första gången jag inte skulle fira jul med min mamma o pappa! Kan du förstå... Efter 22 år med mamma och pappa på julafton skulle vi plötsligt vara hos din farmor och farfar. Även om de är/var världens gulligaste så blev inget som vanligt! Ingen julmat (svensk) och inte alls samma traditioner!

Men... det är väl det som kallas att vara vuxen... Tider förändras... och vi med dem!

Älskar dig gumman... och vi kommer ha världens finaste juldag! Och Jossan kan ju inte vara med varken på lillejul eller julafton :o(

Till top