NellieNilo

så var det dags igen

Allmänt Permalink1
En ny termin i skolan har nu dragit igång. och det känns bra. hade dock velat fortsätta jobba istället haha, har hakat upp mig på det. men först ska skolan klaras av. Och det börjar då med att idag är första dagen på min tredje termin på Albins folkhögskola. vem hade kunnat tro att jag skulle gå där så länge utan att klanta till det eller dra mig ur det. men det rullar på. Första veckan är alltid seg, Information på information som man får gå igenom varenda termin start. och lekar, rundturer och annat. hade kunnat slippa dessa dagar och gått på arbetet direkt. Men nu är det som det är.

Annars idag då ? jo, barnen har varit på dagis och det har gått bra för dom där. men jag är fortf väldigt osäker på om jag verkligen vill ha nellie på hennes nya avdelning på albano. får försöka ge det veckan ut iaf. annars får jag göra något åt det. Som min mamma sa till mig, Det är viktigt att även jag trivs med stället där jag ska lämna mitt barn, det dyrbaraste jag har. mitt barn som jag älskar så högt (älskar båda mina barn förstås). men ja , man måste trivas och kunna lita på allt/alla som är runt dem när man inte är där. så jag är tveksam, men mer än så håller jag för mig själv än så länge.


För Nilo gick det bra, han är ju nu ensam utan syrran på dagis men det märktes inte . han sprang in direkt och två små flickor sprang efter honom och ropade glatt Nilooo :D Skönt. och Där trivs jag bra, där litar jag på allt och trivs bra med allt dom gör för barnen och personalen är super goa:D När jag och nilo sen hämtade nilo på dagis så fick syrran en mysig kram , som att dom inte ahde sett varandra på länge. jag fick dock tvinga till mig en kram idag, han var upptagen med bilarna.


Efter vi hämtat honom så gick vi till Kolonin. busade lite, ritade och myste. Sen kom jossan så stack jag iväg och handlade lite saker till middan. Så gjorde vi kassler gratäng ute hos mamma och Det var sååå gott vill jag lova :D För några veckor sen dansade jag , mamma verona och nilo i ös regnet med alla kläderna på. Och idag när det regnade stack nilo ut i mammas trägård med armarna högt i skyn och trallade på en sång. han såg så lycklig ut. och han verkligen njöt i det underbara regnet :D det är underbart att se. att en så liten sak kan få ett barns mun att le av ren lycka. Moster stack in och byte om till en annan tröja och dansade med honom i regnet :D


jaja, Imorgon är det dags För en rundtur på stan, sedan en tipsrunda någonstans. Vi är som vanligt den första veckan i skolan upp delade i en massa grupper. så ska bli spännande att se vem man kommer med och hur bra vi klarar tipsrundan.  nä nu är det dags att sova .


Nu blev detta inlägget välldigt långt. Måste bara skriva några rader till. Min pappa Ringde mig idag och berättade att Någon/några har gjort inbrott i hans lägenhet under helgen, pappa har varit på ven. De har tagit Alla hans farmor och mammas smycken som han arvt. En guld klocka som varit hans farfars. Alla hans dvd skivor och sprit . vad pappa kunde komma på nu. men han är i chock fortf. Alla hans foto album låg utsprida över hela lägenheten, Foto från hans tonår, foto på mig och min syster när vi var små osv. Kan verkligen inte förstå varför man gör såhär. Gör inbrott i någons hem. Sjukt lågt gjort. och om någon hör någon som säljer smycken eller klockan skriv gärna till mig. Saker som är arvda efter avlidna släktingar är overderligt :(








#1 - - PiaLotta:

Bilderna är bara UNDERBARA! Hihi! Och skolan måste skärpa sig!

Jag satt förresten här och log brett när jag läste att du tyckte det skulle bli spännande att se vilka som kom i din grupp... Jag vet en tjej som alltid har varit fruktansvärt orolig för nya grupper!! ÄLSKAR DIG!

Till top