NellieNilo

april

Allmänt Permalink0
eller mars. har fortf inte skrivigt klart om mars men det hände inte så mycket i slutet på mars. Vi var iväg och handlade några presenter till nilo. lite tidigt. jo jag vet. men bättre det än sista minuten. dock fick han en när vi kom hem. tre polisbilar och en helikopter. Sen den 30 mars var vi sorgligt nog på begravning. Vila i frid Tom.


Annars då ? jo april månad , härlig månad. en nyvårs månad. solen skiner och himlen är för det mesta blå. knopparna på träd, buskar och blommor växer med stormens fart. det är så uppigande att se dem växa :) tycker jag . underbart med vår. tyvärr har det dock haglat och snöat och varit väldigt konstigt väder nu i dagarna. undra om det kan ha med vulkanutbrottet på island att göra. att klimatet ändrats så på bara några dagar. värt att fundera på.


1 april
vi hämtade upp verona vid 2. så åkte vi till busfabriken i helsingborg. jag hade aldrig varit där förr. men det vissade sig vara ett jätte roligt ställe. både för vuxna och barn hehe. barnen sprang runder och skulle testa allt :) vissa saker var roligare än andra. sen pausade vi och åt lite. sen full fart igen. vi avslutade med massa flygande bollar. och det gillade skarpt av alla tre barnen. :D dit åker vi absolut igen. Sen åkte vi till tågarp och lämnade av lilla nellie som skulle sova hos faster och kusinerna. sen lämnade vi verona hemma. och sen åkte vi också hem. nilo var super trött och somnade rätt så fort.


2 april.
Dennis och nellie stack ut till axeltofta . så jag och nilo gick ut en runda. mötte upp sara och marwin. gick en lång runda ner om borstahusen och sen förbi konsum. där utanför fikade vi lite och barnen fick springa och leka en stund. Sen gick vi hem till min pappa där vi åt påsk midda. gott och trevligt. Sen åkte vi hem. sen gick jag till anna N en stund.


3 april
Anna och moa kom och hälsade på- vi påsk pysslade med barnen. målade ägg som dom tyckte var jätte kul. sen busade nellie och moa på nellies rum klädde ut sig och hade roligt. nilo  busade med anna :D Sen åt vi pissa. och sen gick dom hem. en riktigt mysig dag :)


4 april.
ännu en påskmidda. men denna gången i häljarp hos min mormor och morfar.god mat och massa trevligt snack. lite påsk godis också förstås. sen åkte vi ut till dennis mamma en stund. annars hittade vi inte på allt för mycke.


5 april
Vi åkte ner till stan och mötte upp mamma, ingemar och jossan och även Raydi med barnen. sen promenerade vi ner på torget för att delta i manifestationen för våldet mot inger som avled efter en misshandel på en parkering. Sen var det Påsk midda nummer 3. i tågarp hos dennis syster. god mat även där. och mycket folk :D barnen lekte som bara den . dom flesta var på nedervåningen medans dom två minsta höll oss på ovanvåningen underhållna. annars tog vi bara det lugnt sista dagen på ledigheten .


7 April. Skolan . sen på eftermiddan åkte vi till lund och köpte en ny kamera till mig :D blev en nikon D3000 :) super nöjd blev jag :D Sen åkte vi hem igen . Dennis och nilo åkte iväg och kollade crossar. medans jag mimmi jossan och nellie gick en runda och fotograferade lite :D mysigt men lite kyligt. sen hem och åt och sen var det dags för sängen.


8 april.
skola och dagis sen massa bus . efter det gick jag ut till mamma en stund i kolonin. jossan följde också med. mamma höll på att betsa alt i kolonin haha. såg bra ut iaf. sen gick vi hem till mig busade med små fisarna innan läggdags. sen kollade vi på debatt. och efter det blev det en film .


9 april. ja nu är det massa koloni visits. vi var i kolonin och busade , jag rensade rabatter :P så som jag brukar göra. blev väligt nöjd med den faktist :D nellie lekte med sitt gigantiska barbie hus och nilo lekte så klart med sin gå bil. vad är roligare  :) Sen gick vi hem och åt. för att sen bada och sova .


11 april
idag tog dennis nilo och åkte ut på någon cross bana. jag och nellie gick ut i kolonin. fikade lite och lekte jag var på rabatterna igen :P Sen kom dennis, jossan och nilo så grillade vi :D riktigt gott. och mysigt. en perfekt vår dag. hem igen bada och hoppa i sängen .


12 april
nellie var iväg med dennis ute i axeltofta. jag och nilo var i kolonin. sen kom pernilla förbi och då kom mamma också cyklandes :D satt och snackade ett tag sen kom dennis och nellie och hämtade oss. så åkte vi hem och åt


Nu orkar jag inte skriva fler dagar i ordning :P blir alldeldes för mycket. det har inte hännt så mycket annars. jessica var här en löärdag med nemo. så lekte barnen . sen var emelie och julius också här en dag . vi har för det mesta varit ute i kolonin och fixat. nu io lördes var jag där ute själv med mamma och drocg ner struktur tapet från en vägg . för att mamma skulle kunna tapetsera. och det har hon faktist gjort nu . och det blev superfint. för att vara första gången ever som hon tapetserar :D skola har såklart också varit med varje vardag. idag var det skola har kännt mig riktigt off i allt idag tills jag kom hem då vände det :D färgade håret och sen kom my. Klippte mitt hår. Tack så mycket. Sen åt vi tillsammans. och snackade en massa. annars är det helt lugnt här. händer inte alt för mycket .












Till top