NellieNilo

Lovet har flygit förbi ...

Allmänt Permalink2
Nu är lovet slut och skolan är igång igen.


vad har då hänt under lovet ?


Torsdagen den 29/10 gick jag och nilo bort på leksakshuset och handla en häxhatt och hårspray och clownfärger till nellie. sen gick vi hem . badade barnen sen. klädde vi ut Nellie och gick och mötte danne sen  jessica, jakob, sara & marwin. och efter det gick vi ner mot stan på spökafton . Riktigt mycke folk var där. vi stod på torget ca 20 min och vänta på att något skulle hända. sen gick vi runt lite och sen gick vi hem igen .


Fredagen den 30/10. När dennis hade jobbat färdigt vid 3 så åkte vi ut i järavallen och gick med barnen i skogen det uppskattades massor. dom sprang som vildingar på stigarna. men sen började det bli lagom mörkt så vi åkte hem igen. när vi hade nattat barnen så kolla vi på film .


Lördagen 31/10, vi gjorde inte så mycke först . städade lite och tvätta. sen kom jessica så tog vi på barnen och gick till stan. nellie och nilo åkte en karusell sen gick vi utanför sara , krunk och marwin och snackade lite och marwin och nilo sopade löv. det gillade dom :D Sen gick jessica hem . så fortsatte jag dennis och barnen till citygross och handla mat och så . sen skulle vi igentligen gått strandvägen tillbaka hem men det gjorde vi tyvärr inte . när vi kom vid slottscafeet. så började dom smälla raketer på citadellet vid stranden så klart. vi såg ändå rätt bra där vi stod och nilo gillade det också :)  baang sa han hela tiden . sen gick vi och handla lördasgodis och sen hem . Nilo somnade rätt fort när vi kom hem . jag gick bort och kollade på jossan, my & mimmi som skulle iväg på halloween fest. fina var dom :D sen tog jag tigra med hem till oss.  nellie somnade också efter en stund. jag och tigra gick en runda  riktigt härligt att bara vara ute och gå . skulle nog behövt en hund hehe :P  sen kolla vi mera film . så kom jossan och kolla film , dennis gick ochla sig för han skulle jobba tidigt.


söndag 1/11. Nellie åkte till farmor och lekte. och vi städade en del . Sen åklte vi och handlade massa mat. sen hem igen och så kom nellie tillbaka. inte mycke mer som hände den dagen :P 


Idag har kidsen varit på dagis igen. lika roligt tycker dom fortf att det är . när jag hämtade dom ville nellie inte alls följa med hem, och inte alls ha på sig sin jacka trots att det regna. ja iaf. sen drygt en timme efter att vi kom hem då somnade lilla loppan på golvet. hon sov en timme och sen vaknade hon på fel sida när lillebror drog henne lite i örat. men det gick över efter en stund. Sen har det städats en del. Sen vid 8 la jag nilo och dennis stack iväg och hämtade vårt nya köksbord . som vi ska köpa av hans syster.  super fint blev det :)


Nu är det dags att kolla igenom läxorna en gång till vika lite tvätt och sooooova .  natti natti .  
#1 - - PiaLia:

Hihi! Härligt med en uppdatering i bloggen! Och att det blev köksmöblerna ändå! Nice!

#2 - - sara:

jag tog mitt körkort också :( DU GLÖMDE!! :D

Till top