så mycke.

så mycket att stå i nu.
Idag har jag tagit ett tag i packningen och ställt massor som vi ska ha med oss i nellies stora gaderob. Städat gaderoben och ställt in det då. Har slängt ner massor av ytter grejor i en säck. och bara hoppas att vi inte råkar slänga den . som vi gjorde sist vi flyttade, vi råkade slänga en massa saker för att nästan allt låg i svarta stora säckar. men nu har jag satt tejp med text på säckarna så förhoppningsvis slänger vi rätt säckar denna gången. annars har vi inte gjort mycke idag. dennis  och nellie har varit ute och tittat på Cross banan. Nellie älskar ju all motersport. så det gillade hon. Nilo sov midda ett tag så fick jag lite gjort. men har såna ångest attaker hela tiden nu vet inte var dom kommer ifrån. men jag får panik av att tänka på allt som ska göras. jaja nog om det. senare ikväll gick vi bort till pappa och hans flickvän, och åt god midda. Nellie är tyvärr jätte taskig och arg mot min syster pappa och ja den övriga familjen och det gör mig ledsen. Jag vet inte vad jag ska göra för att hon ska tycka om dom och inte vara så sur och arg mot dom hela tiden . dom är ju alltid så guda snälla mot henne. förhoppningsvis går det över SNART.


För att inte bara skriva negativa saker om nellie och hennes trots.
Något hon verkligen fasnat för nu är astrid lindgren filmerna . och alldra hälst Lotta på bråkmakar gatan.  hon vill kolla på dom om och om igen. När filmen är slut kommer hon mamma jag vill kolla på , ehm , Pippi nej ehm lotta , ja mamma jag vill kolla Lotta.  så söt är hon :)


Nu tappadejag bort mig helt i skrivandet. har en liten nellie här som vägrar att sova . får skrva mer senare eller en annan dag .



Kommentarer
Magdalena

Käka en hel ananas för 6 timmar sedan. Händer inget & jag vill inte haaaa meeeer.. min tunga sviiider & jag mår iiiilllaaa :P

2009-03-15 @ 23:38:34
URL: http://alice2009.wordpress.com
Josefine

Jag tycker du är jätteduktig Jessica, som kämpar på med två barn och och nu denna flytt! Och dessa trotsperioder, skönt är det ju att dem går över tids nog. Förhoppningsvis blir det enklare för er när ni fått stadga er i den nya lägenheten, kanske är Nellie lite orolig över flytten och sådär när man packar ner allt och så.. bara en tanke, men ja.



Hoppas på att det blir lite ljusare tider för dig snart i varje fall. Kanske vore det bra för dig med lite egentig eller sådär, bara få vara ensam med lugnet ett tag. Men kanske är det svårt at ordna barnvakt till Nellie nu när hon helst inte vill vara med släktingar och sådär. Kanske kan hon och Nilo vara med pappsen lite, så du kan gå ut på en promenad någoncdag i helgen och bara ta vara på dig själv. Du är ju viktig, du med, glöm inte det :) Kram!

2009-03-15 @ 23:42:05
URL: http://stillwaters.blogg.se/
PiaLia

Gumman min, det gör så ont att veta att du har det så kämpigt. Jag vet bara att det kommer bli bättre även om det inte känns så just nu! Imorgon kommer jag upp så vi kan ta ett sista tag innan besiktningen på tisdag. Vet att du är så orolig över den också så klart. Men en idé jag kom på är att du kunde ju ta kidsen en runda när det är besiktning, så är jag där med Dennis. Sen får vi ju hjälpas åt med vad de klankar på! Älskar dig massor men är lite knasig nu... oroar mig så inför operationen. massa kramisar. Mamma

2009-03-16 @ 02:10:45
Magdalena

Haha.. igår hällde jag i mig hemmagjord "te" av en jävla massa kanel & ingefära.. Tänkte jag skulle dricka 3 koppar eller nått.. fick bara ner en halv sen åkte det upp igen.. Fy fan! Första gången jag spyyyr under graviditeten :P

2009-03-16 @ 18:08:07
URL: http://alice2009.wordpress.com
Magdalena

Tjollahopp! Nej det har jag inte, har faktiskt inte haft gipsmage på funderingarna (jag kanske låter lite knäpp nu men jag är sjukt rädd för min läskiga navel som putar ut.. haha.. skulle bara få för mig massa konstiga saker om vi gjorde en gipsmage som om naveln skulle fasta osv.. ahhhaa) :P

2009-03-18 @ 21:22:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0