NellieNilo

Närmar sig.

Allmänt Permalink3
Det närmar sig flytt och jag är super deprimerad.
Vet ej varför, men jag börjar förlora kontrollen över mig själv. sover dåligt, äter dåligt, känner mig tom.  Vet inte vad det är med mig riktigt. jag ska ju bara vara glad och förväntans full. Är nog alldeldes för mycke för mitt lilla huvud här hemma just nu. Massor som har gjorts och ska göras. på tisdag kommer dom och besiktar lägenheten (klump i magen). Vi har nu målat 4 rum och nu åtterstår bara hallen också :( suck. riktigt tråkigt är det. man vill ju inte måla för att man ska flytta ut. man vill måla där man flyttar in. men men snart är det klart. och den kommande veckan bör jag nog packa en hel del. vi flyttar ju om inte mindre än 2½ vecka typ. Och jag känner ändå att det är saker precis över allt. ska försöka få tvättat allt innan vi flyttar också. vet ju inte alls hur tvätt tider och allt är där borta. Vi har varit iväg och kastat en hel del saker också faktist. massor av plast saker och massor av trä. mer blir det.


Vad händer för övrigt ?
Nellie är inne i en ny super jobbig trots. ni måste ha läst det tusen gånger här. men så är det trotsar kommer och trotsar går. och just nu är vi inne i en av dom värsta. Då folk i hennes närhet inte duger. Hon är så arg. arg precis hela tiden. och vad man än gör så tycker hon att man gör fel.  hon tvär vägrar göra allt vi säger och hon bestämmer tycker hon. Iaf, annars händer det inte alls mycke här. går bara hemma hela dagarna plockar och har oss. Packar och fixar.


Den 26 mars ska vi till en foto studio i ängelholm och ta foto. Blir mest nilo. då vi fick hem ett erbjudande . fotograf/er som behövde fler foto till sitt bildarkiv, dom sökte barn mellan 6-15 mån .  Så dit ska vi och få barnen fotograferade :D hoppas det blir bra. Annars är det ju mest en kul grej.


Idag har vi varit på unga föräldra gruppen och busat. sen hem till röran igen. Nellie sover hos sin morfar idag. så vi har bara nilo hemma. men han somnade vid 8 så vi har bara kollat film och tagit det lugnt, Vi kollade på YES-men och den var verkligen bra tyckte jag :D .idag har vi  fått vila från den otroligt jobbiga perioden av trotsen. nämligen nattningen. tar ca 5-6 timmar att få henne att somna. men vi gör nog något fel . får ta nya tag imorgon kväll när hon är hemma igen .


Imorgon ska vi även på kalas till en liten jakob som inte är så liten längre. hela 3 år fyller han . och tiden går så fruktansvärt fort. Kommer ihåg det som igår. Jag var gravid med nellie precis i början av graviditeten, När min kompis Jessica fick sin lille son jakob. Han var så liten så liten så. och nu pratar han , springer, leker och är en Fin liten kille. haha skriver fortf liten :P Imorgon är det då jakobs 3 års dag. Många grattis till dig. och hoppas du får en underbar födelsedag. och måååånga paketer :P


Nu har jag inte mycke mer att skriva. jag längtar så till våren sätter fart. vi som trodde att våren redan var kommen för att solen kickat fram ett par gånger och knoppar på träd och blommor kommit. men inte det inte. igår snöade det igen :(  men snart så. längtar så tills vi flyttar så jag kan gå ut och röra på mig mer :P jag är så lat här uppe. det är som att gå in i en fängelse cell när man kommer upp hit. man tar avstånd från hela världen känns det som . vi ser ju inte ner på gatan vi har då 1 meter tack utanför våra fönster så man blir lixom isolerad här. det ända man ser är hus tak och träd toppar.  Nä nu vill jag se bilar utanför fönstret se blommorna växapå gräsmattan, så om det bara hade varit maskrosor jag kollar häldre på dom än på hus tak :P  ni som bor så högt upp utan hiss. tänk er att bara ta tre små trappsteg ner och vara ute i friska luften. nä jag kan inte bärga mig. jag vill ha det nu nu nu.


Nu babblar jag en massa för jag är trött som bara den . ska peta in några bilder här bara sen ska jag slänga mig i sängen .


min lill kille börjar bli stor.

Jakob och Nellie busar
#1 - - Sara:

Jag måste erkänna att jag gillar snälla snälla bättre nu än tidigare, så det är kanske som du säger. Men det platsar ändå inte i melodifestivalen tycker jag. Lite för tråkig ;p

#2 - - PiaLia:

Såå söta bilder på kidsen! Och mys att vara ute i Paradiset en sväng med er också! Där gick det ju riktigt bra, även med lilla trots-maja. Att hon är så avig mot många måste kännas jättejobbigt för dig. Men jag hoppas att alla vuxna förstår att hon faktiskt bara är 2½ år och inte är elak för att hon vill vara det. Det bara blir så. Och så är det ju en stor omställning för henne precis som för er att vara tillsammans alla 4 hela dygnet i 2 veckor... Det tär på alla relationer. Och ni kan ju inte precis bara sticka ut, det är ett helt företag bara du ska ta dig till affären med de små ju. Kläder, trappor, kass rygg och allt... Du är fenomenalt duktig gumman!

#3 - - DIXIE DELANIE:

Have a nice day!



Many hugs Delanie! :)

Till top