NellieNilo

30 Juni

Allmänt Permalink10
Varmt som bara den är det ute. och har varit det ett par dagar nu. man orkar inte speciellt mycke i denna värmen . Vi har mest suttit ute i mammas koloni och latat oss i både sol och skugga. fram mot kvällen har vi gått till ingemar och badat i ans pool. verkligen underbar att ha den möjligheten att gå dit och svalka sig innan vi går hem och dushar och lägger oss.


Igår var jag, sara & barnen i stan. Nilo fick lite pengar när han fyllde år. så det blev en keps och ett par sandaler. Nellie fick en keps och två klämmor till håret. Vi gick runder i stan et bra tag. sara var inne på banken och sen gick vi och köpte milkshake. Sen kom mamma och hämtade Nellie. Och jossan och sara tog Nilo och gick ut i kolonin. så följde jag med min pappa och handlade till Nilo. Eftersom han missade Nilos födelsedag för han var ute ch seglade hela helgen. Så det blev en boll, en badring som man sitter i och två bilar till honom. Sara ch jossan gick förbi leksakshuset med nilo också och köpte en boll och sara köpte en pool till sin sambos syster dotter.


Sen stack vi ut i kolonin. Nellie och nilo badade lite. och lekte med nilos nya saker. Sen Blev det grillning. gott gott. Efter det packa vi ihop och gick bort till ingemars pool. sedan hem och dusha och nanna.


Nu ska vi gå ut i kolonin :) Där sara  är och pernilla är där med lilla vovven. Så jag skriver kanske några radet ikväll också.

#1 - - Amanda:

Något på huvudet för dom små är väl bra när det är så varmt så varsin keps var ju toppen. :o)

#2 - - Anna:

jo det är bra här också. håller med om värmen, men man ska inte klaga.. de blir stranden varje dag för vår del :D

#3 - - PiaLia:

Ingemar hade saknat er idag! Inget bad ikväll?

#4 - - tilda:

tack (; så mysigt med kolonin som ni kan gå ut till när det är så fint väder.. spec när man bor i lgh annars. hoppas ni får en trevlig helg <3

#5 - - My J:

Tack :)

Aaa det kan jag göra. Har du något exempel på ungefär hur du vill ha det, färger, bilder?

#6 - - tilda:

tack <3 snäll du e..

klart de är lättare att kunna slappna av med barnen när man vet att dem inte springer iväg. ska nog också skaffa koloni ngn gång ;P massa kramar på dig med

#7 - - tilda:

jo det går bra (; får se om det blir längre än bara sommarjobb. men om inte så går ja antingen tillbaka till det gamla eller så söker ja ngt nytt... snart dags för skolan för dig väl? spännande :)

#8 - - tilda:

jo precis,, när jag mådde så kass i torsdes och sen på morgonen i fredes va riktigt jobbigt. jag hade sån sjuk mensvärk att ja knappt kunde stå. men ja gick ändå dit och tänkte liksom - mår jag sämre så får jag gå hem istället....

vet ju hur det känns :/ men det ska säkert gå bra :) kram

#9 - - tilda:

jo de kan ja väl innan vi flyttar ;P annars kan du ju alltid komma hit också ;P hehe

#10 - - tilda - änglamamma till Liam:

de har ja säkert... när e det ? ;P

Till top