NellieNilo

Karneval och så

Allmänt Permalink6
Var ju tänkt att jag skulle skriva blogg varje dag på karnevalen som ni kanske förstod. men får ta det nu istället.


Karnevals dag 2
Fredag, När vi vaknade åt vi lite frukost sen stack dennis och fixade massa inför kvällen. Dennis mamma kom och hämtade Nellie, dom skulle iväg på kalas. Och nellie skulle sova hos dom på natten så hon fick följa med redan då. Sen kom dennis och danne hit.  Jag packade till nilo så gick vi ner till Kassa kroken där Heidi och verona Väntade på Nilo. han skulle sova hos dom över natten. och det var dom lykliga över :P Så jag pussades och kramades men nilo sen. gick jag och mamma till Sara N. Jossan kom också dit och där uppe satt Sara & Cece. Jimmy kom också efter en stund. Vi började med kort spel för att få igång kvällen. blev mycke druckitpå kort tid. så full blev man rätt fort. Sen spelade vi ett chok-spel. Efter det blev det massa dans.  Jessica och hennes 4 kompisar kom upp där.   Mera dans. sen till slut stack vi ner till stan. Kollade på olika band och gick runder. Där nere träffa vi Sara A och domandra. massadans blev det även där på kassa kroken. sen mera mingel. Till slut hamnade vi på torget där vi dansade ännu mera i regnet. Sen blev det hemmåt till sängen.


Karnevals dag 3
Vaknade ganska tidigt trots att vi var uppe sent. Nellie kom hem sen kom mamma och mötte oss så gick vi ner till stan.  Mötte upp Ray och barnen för at hämta Nilo. sen gick Ray och barnen följde med oss. Vi gick och åkte lite karuseller och tog nallar. Försökte kolla på karnevals tåget som var omöjlig för där var så mycke folk. Sen sockervadd och så sen gick vi upp till Heidi och hälsade på i deras nya lägenhet. Där kunde vi se slutet på karnevals tåget. Lite glass fick barnen och bus. sen gick vi hemmåt.  handladelite lördasgodis ochgotttill dennis och nellie. Vid 8 nattade jag nilo sen. Sen gick jag till sara N där mamam och jossan också kom. Dennis ska ut en dag på hbg festivalen och partaja med sina brödrar så jag passa på att gå ut en kväll till. men denna gången utan att dricka. Hade så sjukt ont ihela kroppen efter fredagens dans. Träningsvärk över allt och fötterna var öma efter att ha dansat i hög klackat . smart. iaf minglade runt bland folk när vi kom ner i stan kollade några sekunder på kevin. sen vidare ner till kassa kroken för att kolla på svenska akadamin. men där var full proppat och varmt. så vi gick och åt lite istället. Sen ner tillkassa kroken igen och kollade på ett annat band. sen gick jag och jossan en runda . och sen stod vi mest och kollade. sen blev det hem och slänga denna sköra kropp i sängen.



Det var karnevalen det. det går snabbt förbi.  nu är allt borta vagnar, karuseller och allt.


Dagarna
Min kamera gick sönder under fredagen så nu har jag ingen sån igen :S skit .
i dagarna har vi varit i kolonin lite. så otroligt varmt ute. Kan väll inte säga så mycke mer om dessa dagar. :s
Nu ska jag och nilo strax gå ut och gå en sväng. Nellie och dennis är hos dennis mamma .



Madde P om Karneval och så:
hur många kameror har du haft nu? Dom går sönder hela tiden tycker jag :P måste vara dyrt.



Svar : Jag har haft typ 4 kameror på 3 år Oftast har dom gått att laga. och det har gått på försäkringen. Min mamma är likadan. alla elektriska saker har allergi mot oss. himla tråkigt är det faktist.  En kamera  jag har som reserv. den har varit med om så otroligt mycke . men man kan fortf ta bilder med den. men där är ingen display, så den använder jag nu igen. den har varit under vatten, blivigt kastad upp i luften istället för en boll som skulle upp.  trillat ner för trappor och blivigt utkastad från balkonen av min dotter. så den har varit en kämpe och hoppas den kämpar på ett tag till .
#1 - - Madde P:

hur många kameror har du haft nu? Dom går sönder hela tiden tycker jag :P måste vara dyrt.

#2 - - Jennica:

Tradigt när man inte har nån kamera, man känner sej nästan lite handikappad, ungefär som när man e utan mobil

#3 - - PiaLia:

Ja vad ska man säga... vår jäkla el-allergi! Kände verkligen and et när jag var ute i lödde o skulle reklamera min telefon o din kamera! Surt som tusan känns det! Men roligt hade vi på karnevalen iallafall! Fredagen känns det som där var mycket mer folk hos Sara! Haha! Men vi höll öset rätt bra själv!



Puss kram!

#4 - - Jennica:

Såg förresten en fin bild på Nellie när hon äter sockervadd nere på karnevalen på HD.

#5 - - My J:

några specifika bilder du vill ha i headern på dina barn? speciella färger?

#6 - - Erica - Mamma till Neo <3:

hej, kollar in :) fin blogg & söta barn ni har :)

Till top