back on track

Dom senaste dagarna har jag knappt orkat starta datorn ens.   har varit inne lite på msn lite då och då. mer än så har jag inte pallat. Nellie och nilo har vänt på dygnen som jag redan skrevit i tidigare inlägg tror jag. och dom två senaste kvällarna har jag och dennis varit helt slut. Då har barnen varit vakna i skift till långt in på morgonen. Lika med knappt någon sömn alls och ingen ork. jag har dock tagit lite hårdare tag i kragen på mig själv och verkligen börjat försöka leva upp till den människan jag vill vara. Mer om det får ni kanske veta, den dagen jag nått dit. Dagarna har gått rätt så sakta här tycker jag. inte hänt något speciellt. 



I lördes tvätta och städa vi lite. sen gick jag och nellie ner till city gross med sara och marwin. Dennis var hemma med nilo så nellie fick mamma för sig själv lite. hon var duktig på vägen dit, ville gå själv med vagnen. Men sen inne i affären började hon trotsa lite. men igentligen var det nog bara jag som var så trött och otålig.  på vägen hem somnade hon i vagnen :( lyfte upp henne ur vagnen och hon sov hela vägen upp och till och med när alla kläder togs av. Men en timme senare vaknade hon igen precis när nilo hade somnat. och sen fick vi henne till att iaf bli kvar påsitt rum. och då vaknade nilo. då gick nellie upp igen så klart. efter några timmar frågade mamma om hon skulle komma bort så vi kunde slappna av lite och då när hon var på väg hit, ja då somnar båda barnen. skönt var väll det iaf. så jag och mamma kollade på en film som gick på tv.



I går Gjorde vi inte allt för mycke ihäller . Var bara hemma. jag vek faktist in alla kläder där dom ska vara , grattis till mig . haha På kvällen var det samma visa igen, Nellie ville inte sova när nilo sov. Men när hon somnade , då vaknade Nilo vid 11 och sen somnade han inte fråns kl 2 på natten.  Trött var man



Idag steg vi upp halv 8 gjorde oss i ordning, och gick till dagis och lämnade nellie. sen hem en snabb runda bara. Sen gick jag och Nilo till stan. Sen kom mamma dit så handla jag present till min lilla syster som fyller 18 på onsdag.  Sen gick vi in på lindex där hittade jag en söt body till nilo sen kom sara och marwin och då körde mamma hem . Så gick vi till BVC och fick en ny tid till nilo och fick pratat lite med henne om nilo´s vakna nätter. och jag hade gjort ett misstag.  jag började nämligen för en vecka sen att ge nilo majs välling han tyckte om det. men han blev så hård i magen . hon sa då till mig att man oftast ger majsvälling vid lös mage.  så jag ska gå tillbaka till vanlig nan. jaja man lär sig av sina misstag. tycker bara otroligt synd om nilo som har en lite trög mamma som inte rådgjorde med någon innan jag började ge honom det . stackarn :(  inatt lär han väll vakna som vanligt men hoppas det blir bättre imorgon . iaf sen gick vi och handla nan till nilo och lite mat. Sen gick vi hem.  Och sen ner och hämtade nellie på dagis. Nellie och nilo´s kusin Ebba kom hit och var här och lekte några timmar.  Nellie hade jätte roligt och dom badade badkaret och så åt vi lite mat. Sen somnade Nilo, och sen kom ebbas pappa och hämtade henne. och nu försöker jag natta nellie. Hon är på sitt rum iaf och det verkar tyst nu. får hålla en tumme på att hon somnar.



För övrigt så har Dennis börjat jobba idag efter sin ca 3 veckors ledighet. Har varit skönt att ha honom hemma. men ändå är det skönt att han åkt iväg idag igen . Jag saknar honom redan jätte mycke. men det är en skön känsla på något sätt. Vi har ju gått varandra på nerverna här hemma lite nu då vi båda varit hemma hela dagarna typ . Så nu längtar man till helgen så jag får träffa honom igen . Nellie har frågat efter pappa hela dagen - Var e pappa då ??? - Han jobbar  gumman.  (då skiner hon upp) - ja pappa jobbar, dutti. men tror hon kommer sakna honom lite här hemma. hon förstår ju så mycke mer nu . och det är lite jobbigt. Nilo förstår ju inte så mycke men visst måste det kännas konstigt för honom också. dom har ju kommit varandra lite närmre nu den senaste tiden. men han kommer ju tillbaka. och han gör det för barnen, och oss. Ja, då har första dagen på mina gammla Och lite nya rutiner gått. och det känns bra.  skönt att vi kom iväg till dagis och inga sura miner i morse när vi steg upp och åt frukost och klädde på oss. och dagen har gått bra. Får se hur det går imorgon. varje dag är ju en ny och ingen dag är den andra lik.



Imorgon ska vi hem till min pappa och plundra granen tyckte han . dom har hängt upp lite choklad kulor som vi ska plocka ner och äta. Sen ska Nellie hem till mormor och vara där över natten . hon ska ju sjunga för moster på onsdags morgonen. och vi övar för fullt på "vi grattulerar " ..  och hon kan melodin men inte riktigt texten men det kommer, kanske inte till på onsdag men kanske till dennis födelsedag i slutet på januari. På tal om hans födelsedag, då är det 4 år sen vi förlovade oss :)



Nä nu har jag skrivigt nog för idag, jag hoppas det kommer uppdateringar nu fram över. är ju kul att skriva. (ibland & ibland inte.) men men några bilder bjuds det på .



En välldigt glad Nilo mitt i natten.


Nilo åker syrrans sittvagn *glad*


Kommentarer
Malin & Neo

Du är inte trög för att du gav neo majsvälling :-) När jag skulle gå över till välling med neo, började jag att ge honom det bara rakt av. Snacka om att han var HÅRD i magen. Efter några dagar när han typ var helt förstoppad berättade Nina för mig att man skulle ge varannan nan och varannan välling när man skulle gå över till välling ;-)



Men messmöör i vällingen får han väll dricka nu? :-) Man kan lägga i lite messmör i barnmaten också. Så att han iallafall får igång bajset igen :-)



Puss på er!

2009-01-13 @ 15:56:04
URL: http://neo070902.blogg.se/
Iggy

Varför lägger du in så många och olika bilder på din son antingen ensam eller tillsammans med andra till skillnad från vad du gör på din dotter?

Ganska märkbar skillnad faktiskt om man kollar korten i bloggen...

2009-01-14 @ 09:13:16
malin & Neo

Min förra kommentar kom tydligen inte med. Nilo ska det självklart stå och inte Neo, alla dessa N ;-)

2009-01-14 @ 15:28:45
URL: http://neo070902.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0