usch och fy

Denna dagen suger rent ut sakt.


Fick hem en lapp för en månad sen att jag skulle till tandläkaren . tänkte inte så mycket på det. och idag var det dax . jag gick dit nervös som bara den för jag gillar inte det. Sen när besöket var över. jaha då fick man slaget i nacken. jag som trott att dt är fritandvård tills man fyllt 20. jo visst. till året man fyller 20 var det ju . så dum man kan vara igentligen . så ja en vanlig kontroll blev det och swish så var man 650 kr fattigare. Tack för den . hade jag vetat det hade jag inte gått dit. Behöver ju varenda krona nu känns det som . när vi ska flytta och det blir dubbla hyror. men men man kan inte spola tillbaka tiden så jag får väll bara betala och se någerlunda glad ut.


Så många måsten, tankar man utsätter sitt huvud för varje dag . hur många som helst. måste göra det och måste göra detta. men med mig har allt gått i baken. jag skuter upp och håller på. Datorn tar så mycke tid  när man väll får en chans. när barnen sover eller när dom gör något lugnt och sansat då kommer datorn först. VARFÖR ? Nä, mindre dator och mer måsten.


Idag har jag inte fått mycke gjort alls :(  skit tråkigt blir nog mer snart. inte så lätt alltid att städa, rensa & packa när man håller koll på två små samtidigt. nellie har ju en viss tendens att hitta på något skit varje gång man tittar bort. 


Kan inte sluta tänka på att vi snart ska flytta. det ska bli så skönt. hoppas det blir det också. Det blir det, får intala mig det :P 1 april blir det flytt eller helgen som kommer där . och sen fyller jag ju 20 i april också :) ca tre veckor efter vi flyttat in. Men blir nog att vi firar den i mammas stuga ändå . med familjen och släkt. annars blir det inget stort av den dagen. känner inte alls för att fira med fest. Man har ju tappat kontakt med så många vänner, sen man fick barn . Men det som betyder något är att jag får dela min 20 års dag med mina små älsklingar. att dom är där gör den till en toppen dag. 

 
Nä nu ska jag ta det lite lugnt innan jag också ska sova . ha det fint .


Kommentarer
MormorPia

Ååh jag kan verkligen tänka mig att det längtas efter flytt nu! Och tack för lånet av sötnosen Nilo idag!

2009-02-22 @ 01:34:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0