Update

Jaha, då sitter man här och ska få till ett inlägg.
Men det står nästan stil i huvudet på mig.


Som sakt så fick vi då lägenheten vi sökt på.
En 3:a på första våningen , ska bli så himla skönt.
Jag har redan börjat packa.
Kalla mig dum , hehe vi flyttar inte fråns första april.
Men jag kände att jag lika bra kan börja lite smått nu .
har ju inte all tid till att packa på veckorna,
När dennis jobbar borta. och på helgorna
blir det aldrig gjort för då har man en massa annat att göra.
Nästa helg ska vi köra en massa skräp till tippen
och så ska vi förhoppningsvis måla  hela lägenheten här.
så vi har det gjort i god tid.
Blir nog jag och dennis styvpappa, jatte som får det jobbet.
Blir 1 000 liter  vit färg över allt :P
Nellie har ju kladatmed sprit penna på sina väggar.
Och vårt sovrum är för mörk
och köket är ju rött och det får man ju inte häller ha.
Och i storarummet var där en idiot på en fest som
kastade en öl på vägen så det är inga fina märke där.
och färgen dom målat med innan går bort när man försöker tvätta.
Så det får bli att måla där också .
Jaja nog om det. är en himla massa nu framöver man måste fixa.


Helgen. phu....
I fredes tog vi det lugnt till en början.
Sen fick vi brottom. halv 4 skulle vi vara hos min mamma på kalas
Nilo vacknade och var hungrig så han skulle matas,
Nellie är inne i den värsta perioden jag varit med om så hon var jobbig.
Vi skulle ta på oss kläder. samtidigt som vi skulle städa undan
lite fort för dennis lillebror skulle komma. 
Dennis skulle ner och hämta kontraktet på den nya lägenheten.
Och sen skulle han hämta sin bror och familj.
Så det var helt enkelt kaos här hemma.
Iaf. så kom vi iväg.
Dennis lämnade oss hos min mamma .
Så var vi där ett tag snackade och åt semlor osv .
Sen gick vi vidare bort till min kusin Felix som också fyllde år.
Där blev det mat. och så. Nilo var jätte trött och vid 8 åkte vi hem.
Där var då Linus, Alexandra och mitt gudbarn tindra :)
(Just det det tar jag strax  och berättar)
Nilo somnade bums oc nellie var vaken e stund sen
lämnade dennis dom igen på stationen.


Lördagen .
var vi rätt så slöa och två gnälliga barn hade vi .
eller ja nilo var inte så gnällig. men nellie. hon piper hela tiden
och pratar inte tydligt så man förstår inte henne. då blir hon änu pipigare.
Iaf sen blev det städning och  Tvätt.
Sen kom pappa och jossan och åt här.
Sen hände det inte mycke mer den dagen .


Söndagen.
Slöt, slöt, slöt. Har bara rensat en massa saker .
packat nellies nallar och dockor osv .
Hon fick vår tv också som vi hade i vårt sovrum.
Men vi kollar aldrig på den så, den fick nellie nu.
Hon har en tv period också och musse går på hennes tv
Gång på gång. om och om igen.
Hon ärså söt när hon härmar dom på tven
Sen blev det mer städning och rensning.
var kommer alla saker ifrån ?
Vi ska slänga så himla mycke.
Sen kom pappa också åt vi.
Annars har dennis bara lekt med barnen nu ikväll.
Som han brukar göra lite extra mycke på söndagarna.
Eftersom han sedan missar hela veckodagarna med dom.


Så till mitt gudbarn Tindra :)
Hon är så underbart söt :)
Förra helgen var vi i vällinge på dop
för tindra, och Jag, dennis & Alexandras syster
Blev faddrar till henne :)
Villken ära det är . Och så fint är det.
Tindra var jätte duktig i kyrkan.
Hon gillade nog att ligga i min famn hihi.
Så nu är jag fadder/gudmor till en till.
Jag höll min kusin felix också när han döptes :)


Iaf det var allt för mig. vet verkligen inte vad jag ska skriva om.
Det är så tomt. håller ni inte med om att jag skriver
inte lika bra som förr. undras varför ?


bilder

Mitt gudbarn Tindra :)

Heidi, Nilo, Verona & saga På mammas kalas . Underbara.

Kidsen spelar på pappas gitarr

Lilla tindra igen :)


Kommentarer
PiaLia

JAg kan inte hålla med om att du inte skriver lika bra gumman! Men att det inte blir så ofta vissa perioder måste man ju räkna med! Du har ju en del att sköta! Hihi!

2009-02-16 @ 10:10:31
Jennica

Tycker du e väldigt smart som börjar packa redan nu, man har alltid mycket mer saker än vad man tror eller iallafall jag har det så passa på när du har tid. Jag såg förresten bilder på Nellies fina väggmålning, haha busunge.

2009-02-16 @ 10:38:33
URL: http://jennicapersson.blogg.se/
Evelina

Tittar runt i din blogg lite :)

2009-02-16 @ 11:07:18
URL: http://evelinagustavsson.blogspot.com/
Anonym

Inte för att vara så men det är det så smart att låta en knappt 3 åring ha en tv på sitt rum? är det bra att i redan den åldern uppmuntra dem till att titta på tv?.. det är inte konstigt att fetman är så stor i Sverige inte när föräldrarna använder tvn som barnvakt.

2009-02-16 @ 14:44:57
Jessie - 21 år & mamma till sötnosen Jacob

jo det var jätte mysigt=) va kul att ni det bra=) jo men vi får ses då & snacka lite om vi nu hinner det vill säga haha=)

Tycker att det är smart av dig att packa redan speciellt nu när du har barn, för sen kan det verkligen bli stressigt. JAG VILL OXÅ PACKA & FLYTTA=) Hur har dagen varit annars??kram

2009-02-16 @ 16:23:04
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0