NellieNilo

Pust , Phuuu

Allmänt Permalink3
Änu en trots är på väg nu.
Nellie tvär vägrar lyssna hon tvär vägrar allt. hon gnäller hela tiden istället för att berätta vad hon inte gillar elle vad hon tycker är fel. Hon är extremt avisande till folk. Mina föräldrar och min syster är hon super spänd mot. Bara dom tittar på henne så säger/skriker hon NEJ, jag vill inte / du får inte. / Den e MIN. Utan att dom sakt något. Morgnar och eftermiddor är värst. när det är påkläddning till och från dagis. Hon lägger sig på golvet och sparkar och skriker och slås och vill inte alls. jag försöker hjälpa henne men jag gör hela tiden fel och det ska inte vara så. men hon gnäller bara så jag vet inte vad det är jag gör för fel som hon säger. Ingenting är bra för denna lilla fröken löken nu. När vi ska gå ifrån dagis springer hon ifrån mig hela tiden och jag efter med nilo på armen. hon skriker så mycket att många kommer och kollar vad det var. Och det gör mig så ledsen. Vad gör jag för fel? det är frågan jag ställer om och om i huvudet. och jag vill bara bli onsynlig där ett tag. Igår var den värsta dagen . Först tog det ca 15 min att bara få på henne ytterkläderna på dagis . och ca 30 min att gå 25 meter från dagis. hon slängde sig hela tiden på marken och sparkade och skrek. Så att folk stannade upp och kollade på oss. och där står jag och försöker desperat få upp nellie från marken  medans hon viker sig och blir stel som en pinne och vill verkligen inte. Jaja fick tillslut ta henne under armen och köra vagnen med andra. och till sist vid kl 3 var vi ändligen hemma igen . kl 2 hämtade vi henne.  och vi bor ca 200 meter från dagiset, så ni förstår.  det tog en himla tid.


34 dagar kvar till flytten.


Dom senaste två dagarna har vi tillbringat med jessica och jakob. massor av snack om gammla tider . och barnen har lekt. Igår var vi bara här hemma kollade på film och så vid 9 gick dom hem. sen idag kom jakob och jessica vid 1. sen hämtade vi nellie vid två. gick lite bättre idag då hennes fröken hade tagit på henne och gått ut på gården så hon var färdig när jag kom och skulle hämta henne. och det lättade även en del att jakob var med när vi hämtade henne. Sen gick vi ner och handlade lite sen ner i granet och då kom barnens faster och kusiner och hämtade nellie som skulle med ut till dennis mamma. Så jag jessica och jakob och nilo blev kvar på lekplatsen och lekte. nilo älskade gungan :) Sen gick vi en runda längst stranden i det fina vår vädret. all snö har ju försvunnit och nu är det lite varmare. Sen gick vi hem till oss och kollade på secret life.  sen kom nellie hem så lekte hon och jakob lite .  mamma var också här och pappa kom förbi en liten runda. han berättade tidigare ikväll att hans flickväns mamma gått bort idag. och det var jobbigt att höra. brukar fira jul tsm med henne också när vi firar med pappa. Vila i frid siri. Sen gick jakob och jessica hem . och barnen somnade sen gick mamma också .




#1 - - Lisa:

Ha ha jaha okej.. såg jag lite fel då..

Underbara bilder :)

Ha en bra dag!

#2 - - sara:

jodå nu så börjar de gå mot de bättre iaf har hunnit med både magsjuka o bihåleinflammation o så men i morn e sista dan med pencellin iaf:P gjort nått skoj i helgen då?kram

#3 - - sara:

jodå shoppat lite nytt till lgh o saker till mig själv så kan inte klaga hehe. men nu e de tråkig söndag:( och jobb i morrn buuh... hehe kram

Till top