NellieNilo

Hej

Allmänt Permalink4
Har varit lite dött här i bloggen nu ett tag.
men jag ska försöka ta tag i allt igen nu.
Nilo har varit sjuk IGEN.
Men är på bättringsvägen.
Vi har varit på akuten en natt
och tampats en hel natt full med skrik
Och vakna barn.
Så dygnet har dom väll vänt på lite.



Ang akuten så var det för att han haft
över 40 graders feber sen i lördes morse.
Och han skrek ett skrik jag inte hört innan
Och ni som har barn vet ju själv att det finns många olika skrik.
Och som mamma vet man oftast villket skrik som hör till vad.
men ett skrik man inte känner igen, det gör en orolig.
så oroliga lilla jag, ville kolla så det inte var något större fel på honom.
Men som alltid så kommer man upp och barnet har då varit ute i lite frisk luft
Och blivigt lite piggare och då får man höra.
Han ser så pigg ut så ge honom alvedon så ska det gå över snart.
Men hemma är han inte pigg.



I måndes natt skulle jag gå och lägga mig.
Då vaknade Nilo jag tog över honom i min säng
gav han välling men han klöktes och gäspa,
klöktes och gäspa osv. tills han sen spyr en hel flod i sängen.
Han lät konstigt och var inte sig lik alls.
Och som den oroliga lilla mamman man är,
så ringde jag min mamma i tårar så hon kom över.
Fanns ju kansjke inte så mycke hon kunde göra.
Men bara känslan att ha någon annan här när man själv är lite små stirrig.
Detta är så nytt för mig. för Nellie har aldrig haft över 40 graders
feber som liten och inte häller kräkts så och beetet sig konstigt.
Så det var skönt att hon kunde komma fast kl var mitt i natten.
Vid halv 4 vaknade Nellie av Nilos skrik.
och då hade vi helt plötsligt två gnälliga barn uppe.
dom somnade om vid 6 och vid 8 vaknade dom igen .
Nellie lämnade mamma på dagis.
somnade jag och Nilo på min säng och sov 3 timmar.
Sen fick vi hämta Nellie igen.
Annars har det inte hänt så mycket.



Den 30 januari
Var vi på unga föräldra gruppen. Sen hem och
städade lite och vid 5 hade vi kalas för D.
Sen lämnade vi barnen. och vid 8 kom lite folk hit.
Dennis syster hennes kille och Jonny och sara H.
Vi snackade och drack lite och lyssnade på musik.
Sen åkte vi ner till tages. haha, trevligt var det.
Ni skulle sett mig , jag DANSADE.. :O
Jag dansar ALDRIG. (ute) , hemma med barnen dansar jag.
Men aldrig ute. men det var ganska kul.
Jag hade otroligt roligt med min svägerska jessica :P
Var med andra ord en riktigt trevlig kväll :)



Och på lördagen kom nilo hem vid 7.
Han hade feber och hade kräkts.
Nellie kom hem vid 12.
Nellie har varit lite späng mot min pappa
den senaste tiden, men natten hos honom hade
gått riktigt bra. dom var som bästa kompisar.
och nellie och pappa också var jätte glada :)
Sen gjorde vi inte mycke tvättade och så.
Annars tog vi det bara lugnt.



på söndagen gjorde vi häller inte mycke. nilo var slö,
och var uppe på 40,9 i feber :( stackarn .
Inte alls roligt att se sina barn sjuka såhär vill jag lova.
Sen på kvällen, märkte vi att vi hade slut på panodil.
Så då fick vi jaga runder efter det och hittade till sist.
På natten vaknade Nilo då som jag skrev innan
och vi åkte in till akuten i lund.



Idag hade han ingen feber när han vaknade.
och inte häller efter att han sovit middag.
men sen var den tillbaka fram mot lägg dax.
Mina systrar Jossan Och Mimmi kom och hälsade på.
Trevligt att ha dom här :)
Sen kom mamma också så åt vi ute mat.
Sen körde mamma hem igen och
jossan och mimmi blev kvar ett tag till .
Nellie somnade sent idag. och det kommer j
ag också göra för nu möte jag klockan
med blicken och oj vad mycke den är :(
Måste dra mig till sängen nu, även jag har vänt
lite på dygnet. inte alls bra. nya tag imorgon .




Nellie och Nilo badade tillsammans i nilos balja



#1 - - Camilla Lejonqvist Mårtensson:

Hopas det vänder nu. jag e själv sjuk sedan veckor tillbaka känns det som. Fått tid till dr i em.

Hoppas man piggnar på sig, Det är dock ingenting mot sjuka barn Jag vet hur man oroar sig för sina egna

#2 - - Camilla Lejonqvist Mårtensson:

Hopas det vänder nu. jag e själv sjuk sedan veckor tillbaka känns det som. Fått tid till dr i em.

Hoppas man piggnar på sig, Det är dock ingenting mot sjuka barn Jag vet hur man oroar sig för sina egna

#3 - - Jessica:

Hoppas verkligen han blir frisk snart!

#4 - - Sara:

Hei. uscha, hoppas det blir bra snart!

Jättefina bilder :) Hur är allting med dig annars? Kramar

Till top