NellieNilo

25 December

Allmänt Permalink2
tredje inlägget nu ikväll. kolla under detta om ni missat julafton osv.


Fredag, idag vaknade vi kl 8 gick ner i tvätt stugan och började tvätta. mös med barnen i soffan. och sen blev det bus som vanligt. försökte röja upp här lite efter allt julstök. Sen la jag nilo för midda vid 3  sen vid halv 4 frågade anna om jag och nellie inte kunde följa med henne och hennes dotter moa på bio. och det ville vi. så dennis kom hit och tog Nilo och pappa körde mig och nellie ner till stan . så träffade vi anna och moa utanför bion.  Albin och gänget 2 såg vi .


Det var för övrigt nellies första gång på bio :D och hon skötte sig jätte bra. hon skrattade som bara den åt filmen. och så viskade hon i mitt öra. hihi, mamma dom skrattar precis som jag gör. Det var bara lite på slutet hon fick ont i humpan av den hårda stol grejen hon satt i för att komma högre upp. så hon hoppade mellan stolarna lite. men satte sig till sist och såg klart filmen.  Det var mysigt och trevligt iaf. så har hon varit på bio också . Så hade vi följe med anna och moa en bit. sen svängde vi och dom gick hem.


Vi gick hem till sara och marwin en snabb sväng. marwin och nellie lekte lite och vi snackade en stund. Sen fick vi gå hemmåt. men vi tog bussen. villket nellie uppskattade. sen var vi hemma och åt. sen natta jag nilo och nellie somnade också fint. Sara kom hit en snabb sväng...


och sen då , vad gör jag uppe nu ? ja det kan man fråga sig. Människor som inte har någon respekt alls fr andra med människor . därför är jag vaken . Fulla grannaar som bråkar utanför. Väckte nellie först vid 2. genom att skrika och smälla i dörrar. nellie som idag somnade väldigt snällt och fint. men alltid är det något. 10 i 3 väcker dom henne en andra gång. och nellie är pigg. grannarna som springer i trappan skriker och bär sig åt. och respekterat inte folket som också bor här. Så lilla jessica, går ut i trappan (jag brukar aldrig säga något annars.) men jag går ut i trappan och säger - hallå, kan ni vara lite tysta nu. och tillbaka får jag ett - Ähh, håll käften !!! och sen smälls dörren ytterligare en gång till igen. och nu sitter jag här med en pigg nellie. TACK !!!


God natt









#1 - - Anna:

tack själv. ja absolut tror säkert de uppskattades! Ja det gör vi :) kram

#2 - - PiaLotta:

Vilka jäkla idioter! Så mysigt att ni kom på bio! Jag fattade ju inte... Anna... tänkte, är inte hennes nova liiite liten att uppskatta bio! Hihi!

Men d var ju inte den Annan! Hihi!

Till top