24 December

JULAFTON...


Vaknade med världens jul glädje i kroppen :d dansade in och väckte barnen. och gav dom kalenderklapparna :D sista för detta året.  sen dansadedes även idag . jag jobbar verkligen för att få mina barn på dans spåret. hehe nä skoja. men det hade varit kul. hade jag inte varit så feg så hade jag lätt velat dansa när jag var yngre ja alltså i dans grupp då . eller dansskola. nog om det. Vi hade en trevlig morgon iaf. och barnen tyckte nog att mamma var lite weirdo.


Senare klädde vi på oss jul fina kläderna. och packade in i dennis bil. sedan åkte vi till Häljarp till min mormor och morfar. kalle anka började ca 10 min efter vi kom. Nilo och nellie var inte speciellt intresserade av det i år faktist. Så jag busa lite med nilo och nellie lekte med lego . sen var det dax för julmat. trevligt och gott. nellie fick i sig lite mat hon också . annars är så kräsen med mat nu för tiden . Nilo där imot åt som om han inte fått mat på läääänge. haha han åt nog8-10 prinskorvar. dom var favoriterna i år.  Sen lekte barnen lite. och jag gick ut och ringde tomten.


Sen kom han äntligen. och barnen skrek av lycka när tomten kom.  nellie sprang fram, och kramade honom. dock ovetandes om vem som gömde sig där inne. det delades ut paketer  som bilda högar på golvet. sen innan tomten skulle gå togs det julfoto med tomten. nilo var lite tveksam. han gillade ju tomten men alla stod ju och tittade på honom då blev det lite för mycke. Sen gick tomten igen. och han fick en liten paket med sig .


Sen fick vi öppna julklapparna. och bara gud kommer ihåg vad vi fick . nä men minns inte allt om jag ska vara ärlig. jag fick iaf. 4 st Handdukar, trisslotter van 95 kr  :D, smycken, prynadsaker, pengar och lite sånt. nellie fick upsidaisy docka, matstol till dockorna, böker och filmer, pengar, vantar, little people gubbar osv. Nilo  fick En microfån (stavas?), bilar, keybord, böker,film, en tryck grej, osv. Glada blev dom iaf. och alla andra blev nog också nöjda. Nilo var en liten buse och ville inte alls sitta stilla.


Sen blev det Gröt eller glass. jag tog glass iaf :P sen mys och trevligt snack. sen åkte vi hem och packade upp alla sakerna. sen var det dax att sova. och det ville inte nellie idag ihäller. händer ju för mycke kul med dom nya sakerna. nilo där imot somnade på studs.



Glada barn :D








Kommentarer
PiaLotta

Jaa! Jag ÄLSKAR också våran julafton i Häljarp! Mmm!

2009-12-26 @ 15:14:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0