NellieNilo

23 December

Allmänt Permalink1
Nu har jag missat några dagar här i bloggen . men kommer 1 inlägg för varje dag.


den 23 December. lille-julafton, vi gick som vanligt denna december morgon upp och öppnade kalender klapparna. och åt det där lilla chokladet i kalendern. sedan blev det bus och lek för hela slanten. lite extra volym på sterion, som spelade massa julmusik. jag tvättade även lite denna dag. Sen sov nilo middag i vanlig ordning. vi skulle igentligen ut med sara och marwin i snön. men man hörde hur det droppade vatten från taken, så vi blev hemma. så fick jag tvätten fixad iaf.


Sen lite i 5 gjorde vi ve oss och stack bort till min pappa och hans tjej, där åt vi dansk julestek och potatis. Sen Satt vi ner ett tag och sen kom tomten. eller tomtensbror som vi fick kalla honom. när tomten gått öppnade vi paketerna. Nilo fick 2 brandbilar 2 ambulanser och 2 polisbilar och även ett litet garage. Nellie fick den sötaste lilla kitty spjälsängen till sina dockor. och så fick hon självfallet en docka. Barnen var såå nöjda  :D


Sen åts det julgröt. jag stod dock över inte min grej det där. Sen hände något som fick mamma hjärtat att slå kullerbyttor. jag vet inte hur han lyckades, men nilo fastnade med sitt lilla huvud i matstolen. (En såndär stol som man kan lägga ner så det blir en gungbil.) Han fastnade där under bakom ratten. och satt fast där i ca 8-10 min.  alla försökte att vrida ch trycka och dra loss honom. och till sist kom han ut det lilla livet. kramade mamma hårt och grät. sen blev han så stirrig. kan känna igen den där baniken lite  när man varit inlåst eller suttit fast när man kommer loss vill man bara där ifrån. jaja det var det iaf. och det var tur att han kom loss. verktyglådan var på väg fram. men tur vi klarade oss utan den .


Sen pakade vi ihop och gick hem. barnen var nöjda. nilo somnade fort. Nellie där imott var tvungen att plocka undan på sitt rum för att få ta in sina julklappar på rummet. så det gjordes. Sen ville hon knappast sova. hon satt med dockan och sängen hur länge som hällst. sen var det dax att sova .



Nellie och nilo är helt inne i alla paketerna



Lite av paketerna



och här leks det med dom



bus vid granen
#1 - - PiaLotta:

Åh så fina bilder! Och ja jag kan oxå förstå och känna den där paniken! Stackars lile Nilo!

Till top