NellieNilo

18 December

Allmänt Permalink1

Fredag, gick upp lite i 8 duscha och gjorde ve mig. sen vid 20 över 9 gick jag och mötte anna så gick vi vidare och mötte mimmi. Sen ner till tuppaskolan, där vi skulle på julavslutning. Började med att dom hälsade vällkommna och så. sen läste rektorn ur en bok. Sen visades en film  från när globalarna var i polen. efter det blev det sång. engelska grupp A hade gjort en låt om personalen på albins. sen Hade globalarna en liten teater uppvisning. rätt så skoj. och efter det. Sjöng lärarna några självskrivna sånger. 7 st från skolan tog examen. Så dom firades med omdöme och en fin krans där det hängde en lite student mössa i. Sen var det paus.


Efter pausen blev det fika. lussekatter och kladdkaka & julmust :D Det blev julklapps lek där alla hade köpt en liten paket för 20 kr. så ropade rektorn upp en sko storlek, alla som hade te.x 36 fick börja gå fram och ta en paket under granen. osv tills alla var slut. jag fick en jätte fin förpakning, men dock inte så roligt innehåll. Mörkchoklad med körspärs fyllning . blää. Anna tog paketet jag hade med, med var en fönster stjärna. och mimmi fick tre söta ljusstakar i röd/och guld, fina. Sen var det tack och hej för denna terminen. vi börjar igen den 8 januari. Nästa termin blir det hårda tag i skolan. har varit borta på tok för mycket med vattkoppor och sjuka barn.  nu kan dom iaf inte få vattkoppor igen. vilket är otroligt skönt att det är över.


mina barn är för övrigt alltid friska. lite snuva då och då men det kallar jag inte sjuka.  så nu får dom hålla sig friska så jag kan fucosera på skolan fram till sommaren . så jag kanske kommer någon vart. Ska satsa högt nästa termin.


Efter jul avslutningen gick vi ner och kolla i affärer. letade efter någon liten julklapp till Emely. men kom rätt snabbt på att jag glömt kortet :S följde med mimmi till systemet. sen gick jag hem. kidsen var glada och busiga. så det blev massa mys. sen kom mamma. så åt vi pizza. sen blev det dax för kidsen att sova. så kom jossan. hon passade barnen så sprang jag bort på roro. så kollade vi på film. flirting with forty hette filmen och den var ganska bra. Sen kollade vi på ghost wisper. sen gick hon hem . och jag gick och sov.




Bild från globalarnas show.


samma här .



Anna och lite mimmi



pausen



Sist men inte minst en bild på lilla Emely...

#1 - - PIaLia:

Bra inställning Jessica! Så glad jag blir när du skriver så om vårterminen! The only way is up nu gumman! Love you!

Till top