17 December

Snön ligger fortf kvar :D den har blåst runder lite men den ligger kvar iaf. imorrse mös vi lite framför barnkanalen och öppna klappar och åt julkalender choklad.  efter en stund skulle jag få nilo att sova.  sen städade jag köket. såg ut som kriget efter allt jag sorterade igår. men nu är det fint :) vid halv 1 kom posten och där låg en avi till mig. YES, min kamera har kommit. tyvärr var det lite svårare att ta sig dit. men skulle hämta det efter 4 stod det.


Iaf nilo ville inte sova. Vi började klä på oss för att gå ut. Tog ca 1½ timme att ta på dom . Nellie kläd trotsar varenda gång hon ska ha kläder på. strumborna sitter fel. byxorna är för långa eller så tycker hon dom är för små. tröjorna kliar och tjocketröja finns inte i hennes värld. skorna krånglar, jackan ska inte knäppas ända upp. termoyxorna ska inte på ja och så vidare. kan hålla på i evigheter. fick ta av nilo igen för han satt och svättades lill killen. men sen kom vi iallafall ut. gick lite trögt med vagnen i all snö. och nellie kunde inte skilja på gata och trotoar allt är ju vitt. Gick in på dagis och hämtade lite uterkläder som vi glömt där. nilos skor , vantar och halsduk. hälsade på den ena fröknen. Sen skrev sara att dom skulle åka hem igen . så vi gick runt  kvarteret och hem igen typ. när vi kom in började nellie stor skrika AJJJJJJ. panik. vad händer? vad är det ? mina fingrarna brinner säger hon. och hon slutade inte skricka. sa till henne flera gånger lugna ner dig . det går över snart. det är bara för att du är kall om dom. sen satt hon sig under ett täcke i soffan så gick det över. Nilo var över trött så han somnade fort.


Senare åt vi midda. dennis kom och tog barnen. så åkte jag iväg med pappa och hämtade ut min kamera :D Den var jätte fin, men det är vanliga AA batteri till den :( suck. annars verkade den ta jätte fina bilder. och det bästa jag hittat hit in tills är den smarta finesen att om man råkar radera ett foto på kameran som man vill ha kvar så finns det en ångra borttagning :D härligt..... Nu har jag kamera till jul och nyår. och jag hoppas denna håller ett bra tag. 


Imorgon är det jul-avslutning på skolan. jag ska träffa anna halv 10 och gå med henne :D Hon ska vara med och sjunga. hehe det måste jag se och fotta :D Annars händer det nog inte mycket imorgon. jag ska försöka gå ut en sväng med barnen igen. iallafall på gården. får ju ta vara på den snön vi har och när vi har den här. man vet aldrig när den är borta. idag är det förresten jädrans kallt. -7 grader. det är man verkligen inte van vid.



Bus barn



haha snyggaste klädstilen på nellie. hon har rotat i nilos gaderob :p



ute i snön


Kommentarer
PiaLia

Till SLUt fick hn alltså kläder på! Jag kommer till er imorgon. Du kan väl höra av dig när du slutar skolan. JAg e inte lite deppig över min bil. Kommer kosta 2000kr att laga... och då är det bara materialet... tack o lov kan Ingemar göra det. Ska bara hitta pengarna nånstans först!

Så fina bilder! Den ungen klär ju i allt!! Till o med Nilos kläder! HIhi!

2009-12-18 @ 00:47:52
tilda - änglamamma till Liam

gud så stor hon har blivit lilla nellie :) hoppas ni får en trevlig helg! kramkram

2009-12-18 @ 12:27:56
URL: http://tiiiildas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0