NellieNilo

16 December

Allmänt Permalink0
och det snöööööööööööööööar :D


åhh vilken mysig dag vi har haft idag :D
Eller ja tar det från början. jag försov mig i morse vaknade inte från barnen gick upp vid 10. så typiskt att dom kan sova så länge dom dagarna man verkligen måste upp. men men fick bli hemma från skolan idag iaf. var inte vidare lönt att göra ve mig och ta mig ut till skolan som minst hade tagit en timme och sen vara i skolan 40 min sen hem igen :S

vi gjorde inte så mycke först, mamma kom och lämnade en för tidig julklapp. en ljusslinga till balkongen. Sen när vi såg att snön börja lägga sig så kom dennis och hämtade nellie så åkte dom iväg och jag och nilo tog på oss varmt och gick förbi morfar. sen till mormor och hämtade moster jossan. vi bestämmde oss för att gå till city gross och handla i det mysiga jul vädret. Det är så underbart när snön faller. man känner sig nästan som ett litet barn igen. och det är så otroligt vackert. iaf vi gick in på city gross och handlade, när vi kommer till kassan griper jossan tag i min arm och säger - jessica det blir alldeldes svart. jag tittade på henne och hennes ögon såg helt frånvarande ut och pupilerna täckte nästan hela ögat. så sa hon. - Jessica , fan jag ser ingenting och hennes ben föll. jag stod och betalade. och skyndade mig sen fick jag leda henne till en stol som fanns i slutet av kassan. vi satte oss ner. och man såg hur jossan svettades och darrade. ringde pappa så han fick komma och hämta henne. jag och nilo gick i snön hemmåt. påvägen träffade vi boel :) trevligt. sen vidare hemmåt. och när vi kom hem fick han komma upp ur vagnen och springa i snön lite. han tyckte det var super kul. men han trillade två gånger så han var alldeldes röd om fingrarna. för vantar ska man ju absolut inte ha på sig. sen gick vi in så kom nellie hem. hon hade haft jätte roligt med pappa. dom sprang här utanför och hade snöbolls krig och man såg hur nellie älskade det. Sen åt nilo och somnade direkt efter. vi åt tacos med jossan . gott gott. Sen ville mamma ta foto på den mysiga balkongen så det gjorde hon ..


Nellie fick två filmer idag som jag hade när jag var liten, den lilla prinsessan . som jag alltid grät till när jag var liten. den är så fin men sorglig på slutet. men det förstår inte nellie nu . Sen fick hon lilla larven katy. som också var en favorit när jag var liten . kul att hon gillar dom :D och att dom kommer till användning igen . blir väll sista generationen som använder vhs filmer. hihi ..


Nä nu blir det lite bilder från idag.



Nilo leker i snön



Nellie och dennis busade här utanför



nellie gör snöbolle som hon säger



Den stooora granen på torget.


Till top