NellieNilo

1 December

Allmänt Permalink1
Äntligen är det första december och man börjar räkna ner till julafton.


Här hemma är det allt annat än lugnt, Nilo hade vatten koppor hela förra veckan tror det var i fredes dom började försvinna. Lördag natt sov Nellie hemma hos Faster och kusinerna. och dagen efter kommer hon hem som en prickg korv. och under söndagen kom det bara fler och fler. mest i ansiktet (ser hemskt ut nu när dom är på väg att bl ruvor.)  så det blir inte mycke gjort i skolan denna veckan heller :(:(:(  Måste verkligen plugga som bara den när jag kommer tillbaka. Jag har iallafall fått gjort en del här hemma. vi hade inte tvätt tid fråns på fredag för att nu när jag börjat skolan så kan jag inte ta förmiddas passen . men det har jag haft tid till nu. och skönt är det när allt är färdigt.


Annars har jag väll inte mycke att skriva om. Blir så avis när jag går ute och kollar upp i alla julpyntade fönster. så mysigt ocvh man kan stå och titta hur länge som hällst. här hemma blir det inget julpyntat alls i år. har tagit fram mågra oömtåliga tomtar och kylskopsmagneter och bordstabletter eller vad det heter, julstrumpan, och fick två julstakar av mamma. eftersom jag nog gjort av med mina i flytten :( Nästa år är nilo lite äldre och då kan jag förhoppningsvis pynta mer utan att behöva gå och tjata om att han inte får röra det.


Just det har ju inte skrevit här på jätte länge. Nilo har faktist börjat prata en väldig massa.  men nästan allt han säger där kommer mamma efter , te.x Titta mama, öppa mama (öppna), ta et mama (ta den) däää mama (där) kom mama, vaaaarm  mama och så vidare. nilooooo går han och ropar också. hihi... och han gör piraten  när man säger till honom kommer bild senare. och jag höll på att dö av skratt för några dagar sen. vi satt i soffan så sparkar nilo mig så retligt på benet så säger han bam bam, bambam. haha kunde bara tänka på lille bambam i flintstones. Han är för rolig han.  Nellie och nilo leker som natt och dag. först jätte snälla , skrattar och har väldigt roligt ihop för att senare kasta saker efter varanndra och skrika på varanndra. och framför allt skvallra på varanndra. dom är goa dom.


1 December igen som sakt.
Mina fina morföräldrar har fixat ihop julklapps kalendrar till barnen. så dom får öppna en liten klapp varje morgon :D Idag var det vars en chocklad kalender. jag tycker det är lika spännande som barnen :P ska bli roligt att se vad dom får imorgon :D


Något tråkigt som också hänt är det att först dog min extrena ingen aning varför men den är sten död :( ska försöka lämna in den . och Sen igår dog min kamera också. hade jag inte varit så beroende av att fotografera mina små älsklingar, så skulle jag bara vilja säga att det är skönt att den äntligen dog. det är som jag nämnt tidigare den sämsta kameran jag någonsin haft. skit kass. får försöka spara ihop till något bättre. en system kamera hade inte varigt helt fel. men det lär nog få vänta ett par år till.


nä nu ska jag avrunda här och önska er en riktigt härlig december månad :D ta hand om alla nära och kära.




Lilla vatten koppan



Nellie



Mina sötnosar leker



Nilo
#1 - - Therese-Mamma till Nellie:

hehe va söta dom är! :) Hittade din blogg på malins blogg!

Till top