NellieNilo

Var finns den

Allmänt Permalink2
Var finns den start knappen man iblan känner att man behöver. En liten energi kick och en spark i baken för att gå igång. Finns så mycket jag vill göra. men jag är helt slut. helt färdig som människa. Var hittar man inspirationen till att ta tag i saker och ting? Jag sitter verkligen fast på ett och samma ställe. barnen växer och gror men jag står bara stila och ser det ske. Nä hurre du, Din lata människa. ryck upp dig och börja med allt du tänkt dig. börja redan imorgon. Så tänker jag typ varje kväll innan jag går och lägger mig. Men på morgonen när man vaknar är allt det där som bort blåst. då tänker jag bara jag gör det en annan dag . Nu undrar ni kanske vad jag tänker att jag vill . Det är igentligen inget stort. bara  En massa som tillhör vardagen. Jag vill skaffa mig fasta rutiner. Det som är något av det viktigaste man kan ge sina barn. Äta efter en egen  och nyttig kost cirkel. Satsa allt på att vara den föräldern jag så ofta drömmer om att vara, Då tänker ni säker , men var den föräldern då hur svårt kan det vara . jag vet faktist inte vad det är jag vill förändra. Jag gör ju faktist så gott jag kan . Jag klarar av att stiga upp på morgonen då barnen vill ha frukost (Eller vad man säger då det handlar om ett spädbarn, deras måltider består ju av detsamma. ) Men jag klarar det, jag klarar av att gå igenom en hel dag ensam Med en nu så trotsig 2 åring och en 3 månaders som kanske fortf försöker finna sig till rätta i tillvaron. villket kanske inte alltid är så lätt, då där är en kille i huset tre dagar i veckan sen försvinner han några dagar och så kommer han tillbaka igen (då menar jag barnens pappa , Dennis). Det är så klart en omväxling för båda barnen.  Nellie har ju varit van nu i några månader att pappa är borta om dagarna när hon är på dagis eller ute med sin mamma och hittar på saker, sedan kommer han hem till maten. Men nu går det flera dagar tills han dyker upp igen. jajaj nog om det . Jag klarar det iaf, även om det inte är lätt alltid så fixar man det.  Men även en mamma´s bägare rinner över ibland. och det är inte alltid lätt att hålla humöret uppe. Men man fixar det. på något underligt sätt, så tar man sig igenom alla svåra och jobbiga stunder. Hade man mött en jobbig eller mottgående händelse för några år sen då hade man sprungit sin väg. eller burrat in huvudet i kudden och soovit bort dagen . men nu kämpar man istället. Gud, nej jag ska inte predika här längre. håller nog resten av alla mina tankar i huvudet ett tag framöver iaf . kanske återkommer till allt detta i något senare inlägg.  men just nu känner jag att jag bara skriver för att jag inte har en aning om vad jag ska skriva igentligen .  see yaa
#1 - - PiaLiaLottaPotta:

JA viljan är där inget fel på! Alla har vi våra upp och nergångar i ork och energi! Och Rom byggdes ju inte på en dag! Dina barn är två underbara små varelser. Och som jag sagt innan, Du är en fantastisk mamma Jessica!

Allt kommer en dag... MAn kan inte vara som i tidningarna och i filmer... de har tusen tagningar för att det ska bli så perfekt... Vi har bara en "tagning" i varje ögonblick! Vissa dagar blir som man tänkt sig, vissa blir upp-o-ner och vissa vill man bara glömma!

Älskar dig!

#2 - - Emelie:

Tackar:D din var ju också jättefin:)

Till top