NellieNilo

Dagis.

Allmänt Permalink3
Nellie har typ inte varit på dagis på jätte länge. Det är så jobbigt att försöka ta sig upp på morgnarna när jag är helt själv med barnen, Försöker natta nellie i2-3 timmar medans nilo är arg och ledsen det är inte lätt. när nellie somnar  från allt mellan 8 till 1 på natten och sen vagga lillen till sömns, och sen få en liten stund för mig själv att varva ner innan jag går och lägger mig. och sen upp ibland på natten med nilo och Sen kommer nellie in vid runt 4 varje natt och håller på att vända och vrida på sig hur länge som hälst. då är man slut på morgonen och orkar inte ta sig upp kl halv 7 för att göra ve båda barnen och gå och lämna nellie på dagis. Ser ni vart jag vill komma ?

Iaf, Ringde dagis idag. och frågade om jag inte unde få ha henne där som när jag var sjukskriven. mellan 9-14 tre dagar i veckan istället. Men nä igentligen inte.  Rektorn skulle prata med personalen och ringa tillbaka. hon ringde efter en stund igen. och sa till mig att jag kunde få ha henne där mellan 9 -14 i tre veckor sen ska jag ha löst det. För det är 8-11 som gäller och inget annat.  " då ska du vara här i tid varje dag när hon ska vara här och inte försova dig jessica". Jag vet att man stirrar upp sig på små saker men hur känns det att höra det så . inte speciellt kul. Så jag funderar starkt på att byta dagis till min lilla ängel. För min mormor som varit dagis fröken i hur många år som hälst dom hade aldrig så på deras dagis  (också här i landskrona). Dom anpassade sig till föräldrarna , bara det att det var antingen varjedag 3 timmar ellet 3 dagar 5 timmar. men men , ska iaf ringa efter papperna och se om jag kan söka på ett annat dagis är så trött på allt på hennes dagis nu. 

ville bara skriva av mig lite .
#1 - - Anonym:

Usch det låter inge bra, hoppas du kan byta dagis åt henne :) kram!

#2 - - malin:

inget kul det dära med dagiset:( meen försök att byta till eriksgården där tar dom 100% hänsyn till föräldrarna=).

#3 - - Helen:

Hej råkade hamna på din sida av en slump, och kunde inte låta bli att skriva. Jag har själv min lille son på en förskola i Kävlinge. Där har de 3- timmar 5 dagar i veckan för barnen som är 1-3 och 5 timmar 3 dagar i veckan på 3-5. När jag frågade varför det var så hade de som motivering att små barn behöver kontunitet, vilket de ansåg att de fick om de var där alla 5 dagarna i veckan istället för att vara på dagis 3 och hemma 4.



Verkar dock som det är mer du är missnöjd med. Var inte rädd för att ifrågasätta om det är något du inte är tillfreds med, det är trots våra barn. Jag ifrågasätter allt jag undrar över sen får de tycka att jag är hur jobbig som helst!

Hoppas det löser sig // Helen

Till top