Trött man är då

Nilo är nog inne i någon vaken period nu. han sover högst  40 min om dagen och när han är vaken vill han hela tiden vara med. Idag Vänd han sig från rygg till mage på en filt på golvet. Kom ju på det när jag läste theres blogg hennes lille kille hade vänt sig nu. och då kom jag på att jag har ju inte låtit Nilo ligga på en filt på golvet än.  det har varit ha honom i famnen eller sitta i gungan. Men han gillade nog att ligga på filten och dra i leksaker :) iaf efter en stund på golvet så vände han sig, då från rygg till mage.  duktiga killen . jag undrar varför man inte märker saker andra barnet kan göra och när dom gör det första gången. Man har så mycke att tänka på hela tiden så man glömer lixom bort att reagera när man ser det. och änu värre man glömmer skriva upp det. För jag gillar jämnlikheter mellan barnen. Nellie har massa album scrapbook  och mina första böker och där har jag skrevit massor . Vill ju så klart göra likadant till nilo .  ska bli bättre på att kolla och skriva upp sakerna.  Iaf Nilo somnar senast 8 på kvällarna och sen sover han till 6 på morgonen. villket är skönt. men så har jag en stor busunge som man börjar gå och lägga kl 8  och har man tur somnar hon vid 11. men tvådagar nu igen har hon somnar runt 8-9 skönt.  men sen kommer hon in mitt inatten till oss och tänder taklampan hoppas i sängen och snackar en massa. runt 4-5 kommer hon in och hon somnar inte från vid 6 så ska man upp halv 8 igen . Så det blir inte mycke sömn .

Vad händer annars, ingenting. jag är så förkyld så förkyld, hvudet känns som ett bowling klot. ögonen rinner och alla leder är slöa och svaga.  Har till och med kräkt två gånger idag av ingen anlidning alls. mys att veta :P Så mamma fick hämta lilla dockan snäckan på dagis sen hade hon henne fram mot 6. Nilo var vaken hela tiden så blev ingen vilo stund för denna lilla jessica som inte mår bra idag. Hoppas det är bättre imorgon. Imorgon ska Nellie fotograferas på dagis :) Så jag måste upp och iväg med henne. för det vill jag inte missa. Dom blir oftast så himla bra (fotona) . mycke mer händer inte just nu . nu ska jag skriva dagboken och sen blir det natti natti för min del .  Ha det fint




Kommentarer
Jennica

Tack för kläderna, dom va jättefina..

Skönt Nilo sover så bra på natten, ja har för mej att dom brukar ha en sån utvecklingsfas nu vid 3 månader så snart sover han nog som vanligt igen på dagarna.

2008-10-09 @ 13:43:56
URL: http://cornelia.babyblogg.se/
S

Ett tips.. kanske inte fungerar men värt ett försök?!

När din flicka kommer in till er på natten, ta henne i handen och led in henne i hennes säng igen utan att prata med henne.. du kanske behöver göra det ett par ggr.. men det brukar fungera.. men nyckeln är att inte prata med henne.. för det är en form av uppmärksamhet som dom inte ska få mitt i natten.. hoppas det fungerar om du vill prova det..

2008-10-10 @ 10:12:48
Rebecca

Hejsan jag har satt in en frågestund på min blogg, lite intressant faktiskt. skulle vara kul om du skrev din åsikt om just detta :) puss

2008-10-11 @ 14:20:51
URL: http://rebeccasegedi.blogg.se/
LAACY

tack så mycke för din kommentar, & förståelse för min situation .. de i min närhet tycker bara jag är löjlig, de försöker ju bara vara snälla och hjälpa till men de känns inte alls så och de förstår ju inte alls =( man vill ju gärna förbereda lite m.m. själv! och de är ju så mycke mer ..

du är lika gammal som mig ser jag med två jättefina barn! du är stark

2008-10-11 @ 22:30:50
URL: http://mami89.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0