NellieNilo

Oktober

Allmänt Permalink2
Nu är det oktober och hela helgen har det varit piss väder och storm typ . Eller inte typ det har varit storm. Igår kollade jag och dennis på mamma mia här hemma. han somnade som han alltid gör när vi kollar film sent. men iaf efter filmen då bara jag var vaken . Låter det som om någon bara sliter upp dörren. mitt hjärta satt uppe i halsen vill jag lova.  jag gick ut och kollade och det var för att vi hade fönstret på hasp här inne och trapp fönstret var vid öppet. men kan ni förstå vilken kraft vindarna måste ha haft. Sen när vi gick och la oss i sovrummet. rycker det till i fönstret där inna och det blåser upp. Asså vi måste verkligen flytta. inte för att fönster blåser upp utan för att efter att vi bott här en tid nu har vi sett massor av "fel" om man kan kalla det det. Sånt smått som man ändå stör sig fruktans värt på. Som att nästan alla golven är snea och typ listerna sitter en centimeter mellan vägg och golv alltså en öppen springa längst golvet in till husfasaden. Fast att man haspar alla fönster så drar det in. som bara den . nellies rum är någerlunda värmt men vårt sovrum är kattastroff då killen som bodde här innan har borrat hår i sidan på fönstret för att kunna dra internet sladdar med grannen. ich eftersom där inte är någon sladd nu så drar det rätt in . och blir svin kallt. ja, jag vet i sommras klagade jag på värmen att det var för värmt men som jag skrev för några inlägg sen så har vi vädret med oss här inne. är det varmt ute då är det varmt inne är det kallt ute så är det kallt inne. Bla bla bla. här sitte rjag och bablar om såååå otroligt tråkiga saker.
Idag har vi varit på kalas. hos dennis syster dotter. trevligt och så, som alltid. Som jag skrevit innan jag fick inte bara en underbar pojkvän utan en helt underbar familj hade han på köpet också :) Iaf, barnen lekte och hade kul, vi äldre satt och prata och dom två minstingarna Nilo och Noel sov i skift. lite på slutet var dom vakna sammtidigt. men Nilo var hungrig då så några bra foto blev det nog inte. Jag fotade inget själv då jag klantade mig i fredes och Min kamera som länge varit sönder  med krossad display . tog nu sitt sista foto i fredes vilket jag aldrig kommer få se , bilderna då för kortet förstördes också tyvärr. Så nu är jag helt kamera lös. och vet ni vad, Det SUGER. Jag älskade min underbara kamera och svek den inte en enda sekund. fråns nu då. men det är jobbigt, rikitgt jobbigt är det att vara utan kamera. Dels för att Nilo fortfarande är liten och den tiden är den man vill ha som mest dokumenterad på bild. för dom är bara så små en gång i livet. och nu kommer jag bara ha minnena i huvudet. eller bara och bara  det är ju bra det också. men tänk på den dagen man går och blir senil och glömmer allt och alla. då kan man titta på foto osv:P haha nu bablar jag om onödiga saker igen . jaja helgen har flytit på som den ska , eller inte ska. jaja, saker förändras var dag och vissa förblir dom samma. Nu ska jag Leta upp min kära vän Dagboken och fylla några sidor om helgen. Ha det nice everyone så hörs vi snart igen hoppas jag .


Me and my baby boy :D
#1 - - Anonym:

Psst! Tipset är... ta fram den fina digitala videokameran! Filma åta helsike, där kan du klippa ut foton sen hur mycket du vill! HAr du ett bra program att lägga filmen i så är det bisenkelt att bara plocka ut en massa ögonblicksbilder o spara! Vet att den e klumpigare än en kamera, men det funkar ju! Puss

#2 - - Rebecca:

Jag beundrar dig att du skriver "pappers" dagbok också. Det ska man göra. Får det är så skoj att se tillbaka på. Hade en bok där jag skrev vad jag tyckte om allt och alla när jag gick i 6:an typ. Den slängde jag och det är å synd..

Till top