NellieNilo

Tjena!

Allmänt Permalink11
Inget nytt har hänt. och vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag. Många frågar Mig om det inte är jobbigt att dennis (min sambo/barnens pappa) Jobbar borta så mycke. Och mitt svar är. Ja, visst är det jobbigt. Men att han jobbar borta har både för och nackdelar. Fördelar är ju att han tjänar bättre, Vi trampar inte varandra på fötterna varje dag, Vi får finare stunder tillsammans på helgerna hela familjen. Nack delarna är ju dessvärre fler. Barnen saknar ju säkerligen sin pappa när han är borta. men båda blir super glada när han kommer hem. Skulle det hända något här hemma så har han inte alltid möjlighet att komma hem, Telefon räkningarna bli dyrare i och med att han jobbar utanför sverige nu. Och saknaden att bara få se honom en liten stund på kvällen innan man går och lägger sig är stor. och att Behöva fixa allt själv när det gäller barnen, städning osv. Men Dennis är en fantastisk pappa , på helgerna är barnen hans allt  (det är dom såklart annars också.) och han ser fram imott att komma hem varje torsta.  Han tar sitt ansvar med barnen och gör det som behövs för att barnen ska må bra. jaja, Det finns dagar som det är jobbigare än andra. men i huvudet har man bara några ord och det är "Han kommer iaf hem snart igen." Det man inte dör av gör en bara starkare. Och visst har det satt vårt förhållande på prov många gånger. Men kärleken över vinner allt. som jag säkert redan har berättat innan. även om vi bråkar en hel dag så går vi ALDRIG och lägger oss som ovänner. Visst nån gång har det väll hänt. men offtast inte och det är något som gör att vårt förhållande funkar och blir starkare för var dag.


Till något annat, Finns det fler än jag som blir GALEN på telefonsäljare. (visst dom gör bara sitt jobb) Men gud vad dom kan var på trängande.  för tre veckor sen fick jag just ett sånt samtal och jag hatar verkligen att prata i telefon och änu mindre att vara otrevlig eller säga Nej (Något jag jobbar välldigt mycke på att säga NEJ.) Om jag tex inte lyssnar på vad dom har att säga eller om jag slänger kluren i örat på dom då får jag sån otrolig ångest över det. Så iaf jag har mellan raderna när försäljaren snackat tackat ja till ett usb modem. (dumma, dumma, dumma jessica) Och så skulle jag då avbeställa det när jag fick papper om det. och så ringde jag två dagar i rad ena dagen had dom lunch stängt sen glömde jag ringa tillbaka och andra dagen hade dom stängt för dagen. sen har man väll försökt förtränga att man ens svarat ja på det . eller helt enkelt glömt bort att ringa tillbaka. Så idag kom det förbaskade usb minnet . Skakade och var nära till tårar då jag skulle ringa till dom. För jag gillar verkligen inte att ringa såna samtal . men jag gjorde det. och dom kollade upp mig sen efter lång väntan sa hon att det finns inget att göra åt det. jag hade fått 14 dagar på mig att ångra mig . TACK för den . hon fick sig en liten blåsning och sen kom alla tårarna så jag fick slänga luren i örat på henne. Hatar verkligen detta. Ska man behöva Sluta svara i telefonen, ska man behöva köpa nummer pressentatör ? Man skaffar väll en telefon av en anledning. och inte anledningen till att bli påpackad en massa skit från telefon försäljare. ett tag svarade jag inte alls i hem telefonen. men nu när dennis jobbar borta så är det billigare för han att ringa till hem telefonen och det satte ju sina spår- nä fy nu bablar jag bara en massa. nu har nilo vaknat så ska ta upp honom och gå till stan . Ha det fint .
#1 - - Tilda:

Hehe,, det är inte lätt =P

Men jag har lite tips (har också lite svårt att säga nej annars) - men jag har ju faktiskt jobbat som teleförsäljare, så då blir de lättare.. Man kan skriva upp det och ha sidan om telefonen om man vill =P hehe



Om någon ringer och säger att "jag tänker inte sälja något" - så tänker dem sälja något (!) och då kan man bara vänligt fråga vad det gäller - sen när dem kommer med sitt erbjudande så frågar du

"så detta är helt gratis då alltså? - ingen fraktkostnad eller något alls!?"

och sen ska dom kommer svara att det har en kostnad (för dom får ju inte ljuga!)- och då säger du att "tyvärr men då är jag inte intresserad!".



Sen har vi så dem här roliga som ska ställa en massa frågor (dem får jag ofta). Och då frågar jag med en gång vad det är för slags frågor det gäller...

Och om dom då säger att det gäller frågor ang nikotin förbrukning eller liknande - så säger jag "men då är det inte lönt för här finns där ingen som varken röker lr dylikt!" och när dom då säger att

"men då kommer det gå fort" - så säger du bara

"tack, men jag har inte tid" eller " tyvärr jag är inte intresserad av att svara på frågor". Enkelt! =) hehe




Och tänk på att alla som ringer från ett företag (vilket det än är - sålänge det inte är du själv som kontaktat dom el liknande) - Vill sälja något!

Och hur "gratis" det än är så kommer det att kosta dig pengar....

Så ha bara en "tack men nejtack"- inställning till ALLA som ringer utan att du bett dom att göra det i stort sett. Så löser det sig!

Sorry, detta blev långt (somna kanske halvvägs)- men det funkar iaf!

Kramkraaam

#2 - - Tessan:

http://www.nix.nu/ Fixa detta.. Vi har det så vi har aldrig nån som ringer till oss mer och de e så skönt för jag eprecis som dig som inte kan säga nej.. Kram

#3 - - Carrolixeen:

Jag brukar lägga på direkt när jag hör att det är en telefonförsäljare ! Oförskämt kanske , Men orka liksom inte med dom :)

#4 - - Sanna:

enkel lösning..



http://www.nix.nu/

#5 - - cecilia:

jag säger alltid nej jag har inte tid eller nej jag är inte intressseras, annars tills sist står man där med massvis med saker. men fixa nix, min mamma och pappa har de, där kan endå ringa någon försäljare då och då, men absolut inte ofta men skulle där göra de så frågar du bara hur har du fått tag i mitt nummer för jag är med i nix så brukar dem be om ursäkt och lägga på, för dem får inte ens ha ditt nummer i datan om du är med där. så länge de inte handlar om något som du redan är med i eller så. kram

#6 - - Tilda:

jo kanske det =P men de e ganska många som trott det skulle a en flicka.hehe*



Jag kan ju säga en sax angående de här "nix" - att det funkar inte med en gång och där e många system som ditt nr kommer in i ändå.

Mitt senaste telejobb, där hade vi ett system som ringde upp samtalen åt oss, och där kom alltid upp massa nr som "hade nix"... bara så du vet =P

men annars e det bra. =)

#7 - - Tilda:

haha, vad duktig jag är på att stava.. (ser inte tangenterna längre =P)

#8 - - PiaLia:

Ja du dom är ju verkligen utbildade på att säga saker som hela tidem får an att sitt där och snällt svara ända tills de har trångt in en i ett hörn... och så sitter man där med luren i handen och fattar knappt att man har gått med på vad det nu vara månde! FAN säger jag bara om sådana! Men nummerpresentation är bra! Inte speciellt dyrt heller så det kan det vara värt!

Tycker synd om dig och förstår verkligen dina svårigheter att säga nej, far åt helvete! Men liiite fick du ut dina agressioner på Tele2 idag! Hehe!

#9 - - PiaLia:

Jag var precis inne på Nix. Då kan du OM det ÄNDÅ trots att ni har NIX bara svara det i luren... vaem som än ringer o börjar babbla, säga... vi har nix... Då lägger de tydligen på fort som fan. De FÅR nämnligen inte ringa NIX-registrerade nummer!

Kramis! (Vi pratade om det på juntan idag och ALLA hade råkat ut för, och gått på, sånt skit nån gång!

#10 - - Jessica:

Jag är precis som du! Har svårt att säga nej och hatar när såna ringer. De har lätt att få mig att skriva på abonomang och sånt skit med. Fullkomligt hatar det! Men om de ringer till mig ska jag göra som du gjorde en gång å lägga luren i örat. Annars lyckas de bara övertala mig med :(

#11 - - Sandra:

Tjoho!

Stämmer som alla säger att nix-medlemmar blir "fria" från telefonförsäljare, dock finns nummret att få tag på hos bland annat hitta.se,eniro.se eller för all del i telefonkatalogen. Och ja, du kan bara säga "jag är nix-kund" så brukar det räcka för att avsluta samtalet. Jag jobbar nämligen med det själv. Visst kan vi vara bra på att snacka omkull ovetande människor, men du har ALLTID 14 dagars ångerrätt. Tar du inte tag i det under den tiden så får du ju faktiskt skylla dig själv. (inget illa menat alls)

Till top