NellieNilo

Hemst rent

Allmänt Permalink2

vad jag är kass på att uppdatera här  :(
i veckan har nellie bott hos min mamma två dagar. Jag var så slut och hon bara protesterar och slår på både mig och nilo. hon tog sönder nilos gunga när han var i den, så den knäktes på mitten. så nu har jag fått bära runt på honom rätt mycke villket gör att nellie blir änu argare på mig. Det är säkert fel av mig att lämna bort henne så. men så blev det i två dagar. och vi letar desperat efter en ny gunga till nilo. eftersom han gillade den andra så mycke.

Annars kämpar vi med nellie ur dåliga humör svägningar. ena sekunden är hon go och glad som den lilla prinsessan hon igentligen är för att sedan andra sekunden blir till ett månster med dödande blick.

Igår gick vi mest bara här hemma och väntade på att klockan skulle bli 6. när kl blev 6 åkte vi ut till dennis mamma och hennes sambo jatte och åt kalops och potatis. så fruktansvärt gott är det. Nellie lekte med kusinen melwin. och nilo visade för farmor att han kunde sitta. och hon blev impad. det är ju välldigt tidigt att kunna sitta när man är 4½ månad . men vi sätter inte honom allt för ofta kan ju inte vara bra för hans lilla rygg.
Idag har min pappa varit här och lagat mat. gott gott. Nellie har busat hos farmor, och vi har städat och försökt möblera om stora rummet men det slutade med att vi fick ställa allt som det stod från början igen :( tråkigt tråkigt. men vi fick städat lite iaf.

Nu är det snart en ny vecka med nya tag, händer nog inte så mycke nästa vecka. men på lördagen ska vi på dop iaf till nellie och nilo´s lille kusin Noel. Sen veckan där på kommer ju pengarna in. så då blir det massa julklapps shopping. kan inte förstå att det snart är första advent och sen lucia och julafton där på. Det är så mysigt med jul och allt som hör den till. Dennis är också väldigt glad för julen och stampar fötterna nu och vill jul pynta :P hehe. nä inte riktigt men han tycker också det ska bli kul med jul och jul mys.  blir att julstäda här samma helg som julskyltning och första advent.


jaja nä nu ska jag göra något annat än att skriva här. hörs nästa gång jag får ett ryck.


Melwin och nellie

Pappa & son (Dennis & Nilo)

Prinsessan Nellie

Mamma & Son (Jessica & Nilo)
#1 - - Jennica:

Tror inte alls det e fel av dej att låta Nellie va hos sin mormor i 2 dagar, va nog bara roligt för både Nellie & mormor att vara själva.

#2 - - PiaLia:

JAg tycker inte heller du ska bry dig så mycket om vad folk ska tycka. Man löser saker på det bästa sätt man kan, jag hoppas att hon kan vara här ett par dagar den här veckan oxå. Hon ÄR ju väldigt trotsig, och det ÄR inte lätt när man sitter fast i en lägenhet på 4e våningen ensam.

MArie har fixat en gunga med akvarie o grejs eller vad hon menade... jag tror nog d e en sån Nilo har... Vi kan kanske hämta den i morgon. CAttie skulle bara leta upp den!

Till top