NellieNilo

Juldagarna

Allmänt Permalink2
Ja nu är då julen över för denna gången.
Den har varit Välldigt bra ändå.
Så nu ska jag försöka sammanfata lite om dom dagar som varit .



23 December


Spolar fram lite på dagen, Kl 16.00 åkte vi ut till häljarp
där vi skulle fira jul med min mamma och släkt från hennes sida.
Blev god julmat och mys vid bordet.
Nellie ville inte alls vara med vid bordet.
Sen satt vi oss i storarummet och mös och satt och pratade.
då kom jag på att jag glömt film kameran.
Så jag och dennis Stack in till stan igen och hämtade den.
Sen tillbaka ut och runt halv 6 började Nilo bli sömnig.
Sekunderna innan tomten kom, då somnade han.
Nellie var överlycklig när tomten kom.
Hon sträkte ut händerna och hoppade upp och satt sig hos tomten.
Sen fick hon massvis med paket.
Jag ville så gärna ha foto på Nilo och tomten hans första jul.
Så vi la han i tomtens knä och där vaknade han till i 2 sekunder,
Sen somnade han om i tomtens knä :P
När tomten gick, då vaknade Nilo igen. och vi började öppna paketer.
Barnen fick massa fina kläder och lite leksaker.
Sen åkte vi hem och barnen somnade rätt fort. eller nilo iaf.
Sen när nellie hade lekt en stund, då somnade hon också .


24 December


Vaknade vid halv 9 , Blev lite brottom att ta på barnen och fixa sig.
Sen åkte vi bort till min pappa och åt jul-frukost med han.
Nellie var lika dan här. ville inte alls sitta ner och äta.
hon har varit lite så i några dagar nu protesterar mot mat.
iaf sen fick dom varsen present av Morfar & carina.
Nellie fick en docka som hon blev jätte glad för
Och Nilo fick små sallror som sår ut som små spanar,
som man kunde plasera ovan på varandra.
Sen åkte dennis hem och fixade några julklappar.
Sen kl 1 åkte vi hem till dennis syster där hans sida var.
Åt julmat och där åt faktist nellie. (säkerligen pga att där var fler barn)
Sen var det kalle anka, då satt jag och nilo i köket och matade honom.
Sen kom tomten efter kalle. Nellie var lite skeptisk,
tills han läse hennes namn på en paket.
Då kom hon och glad var hon.
Sen var det bara att kolla på allt papper som flög, hehe
Massa paketer var till slut öppnade i hela storarummet :P Härligt :)
Sen ställde sig nellie och dansade för oss.
och faster jessica peppade henne :) det var så roligt och sött.
Sen en stund efter det körde vi vidare.
Inte så roligt . men en tradition.
Min farmor har nu varit borta i 10 år.  (inte på julafton, men detta året.)
Pappa, jag och jossan åker till hennes plats varje julafton
och önskar henne en god jul och tänder ljus.
I år skulle on även fyllt80 år så vi passade på
att grattulera henne lite i efterskott också.
Sen åkte vi hem till pappa igen och åt dansk jul-mat. dans fläskstek. skit gott.
Nellie sov och nilo var jätte trött. så efter en stund åkte vi hem igen .
nilo somnade direkt , Nellie där imott var vaken till 1 på natten
efter sin power nap hemma hos min pappa.


25 December


Malin, Chrille och Neo kom på besök.
Välldigt trevligt att träffa dom .
Är ju inte så ofta vi ses längre nu .
Vi åt frukost tillsammans och Snackade,
Kollade på film och tog det lugnt.
Sen när dennis körde dom hem,
så kom sara och marwin.
Och så bytade vi julklappar till barnen.
Sen gick jag bort till min mamma ett tag.
Satt i hennes atelje med hon och syrran.
Kollade i gammla skolkataloger.
Sååå roligt. som man såg ut förr.
det var lite kul.
Sen åkte vi hem hit och kollade på bad santa.


26 December


Vid 12 lämnade vi barnen hos min mamma,
och körde till häljarp och hämtade Malin och Chrille.
Sen till Center syd, in på Siba och köpte en telefon tillö mig :D
Sen in på köpcentret, Gick in på vila, malin hitta en tröja.
Sen in på Gina, Och fick stå i kö från halv 2 till halv 4.
2 timmars lång kö för ett par jeans för min del
och några tröjor för malins del.
Sen gick vi snabbt in på Ica maxi och handla mat.
Sen var det dax att åka hem igen .
lämnade chrille och malin i häljarp.
Sen hämtade vi barnen hos mamma.
annars gjorde vi inte så mycke.
jag åkte och handla lite med pappa.
Sen åkte dennis iväg med danne och drack kaffe.
Barnen somnade fint.


27 December


Idag har vi inte gjort mycke.
Städat lite. sen vid 2 ville faster jessica och hennes barn
Ha nellie och nilo där så dom åkte dit
och gick ut och mata fåglarna.
 Vi åkte hem så kom sjöbbe.
Sen åt vi pizza med han och kollade på film.
Och fixade med tvätten.
Nu ska vi städa lite innan vi ska hämta barnen kl 7.
skriver mer sen ...







Bilderna ovan är från den 23 dec
julfirandet hos min mormor och morfar






Bilderna ovan här,
är bilder från frukosten hos pappa









Och bilderna ovan här ,
är från julafton hos faster jessica
#1 - - Camilla Lejonqvist Mårtensson:

Härliga bilder!!!!!!

#2 - - Tilda:

så söta dom e =)

Till top