Helg & Förste advent

I Fredes börjar vi med då.
Halv 1 kom vi ner på BVC Nilo fick sin 5 månaders spruta. och det gick lika bra som dom andra gångerna. inte ett ljud bara en konstig min i ansiktit sen ett stort smile :P Sen gick vi in på unga föräldra gruppen vilket inte var en grupp denna gången var bara handledaren och jag och barnen. Vid halv 3 kom dennis och hämtade oss. så körde vi till Dennis mamma och lämnade nellie så hon fick busa av sig lite. Sen handla vi pizza på vägen hem . när dennis hade duschat åkte vi till min mamma och lämnade Nilo. Sen till Helsingborg (väla). Handlade 7 julklappar på toys´r´us. sen gick vi in på själva väla och handlade 6 julklappar där. Massa julklappar, Blev lite till kidsen,  till några av MÅNGA kusinerna, till marwin & till dennis mamma. Har fortf massor kvar att handla. Sen åkte vi hem och slängde in alla julklappar här hemma. dennis tyckte jag kunde bli hemma och städa medans han hämta barnen så så blev det. men fick inte så mycke gjort. Sen åkte barnen i säng efter lite mys framför tven. Nilo fick förresten en gåstol av mamma :D som han gillade den . gladaste bebisen :D Ääääääntligen kunde han hålla koll på syrran lite bättre :) Dock ville nellie putta fart på honom hela tiden. :S 



Lördag.
humm, vad gjorde vi i lördes. jo jag och kidsen var hemma. dennis var ute och fixade med bilen. sen kom pappa och åt med oss. men för en gångs skull fick vi bjuda honom på mat istället. Han är envis, men vi fick tillslut. så passade pappa barnen en kvart när vi stack iväg snappt och handlade lördas godis. sen vid 7 kom min mamma´s (mina) Vänner´s barn. Saga och Verona som skulle spendera natten hos oss :D Det var mys att ha dom här. Vi kollade på scooby doo. och åt godis :) sen åkte Nilo i säng, välldigt trött var han. Sen skulle Dennis natta Nellie som skulle sova ine hos oss. det slutade med att han också somnade. Vi kollade vidare på tven, jag, Saga & Verona. Sen pysslade vi och ritade lite. Vi glömde tyvärr bort klockan lite där i allt skapande. så halv två hamnade dom i sängen och sov. (Välldigt fin förrebild man kan vara.) Jag därimot stannade uppe till 2 och skrev lite i min vanliga dagbok. hade missa där. Sen sängen för mig med.



Söndag
Vaknade tidigt. och väckte verona och saga. som skulle åka hem kvart över 9. dom skulle på dans uppvisning och prisutdelning. för Verona hade vunnit någon tecknings tävling på Center syd. Iaf. dennis lämnade dom sen fixade han bilen. Sen var det bara att göra i ordning barnen för kalas. för deras kusin Mio som fyller 3 på tisdag.  jag blev hemma och skulle städa, MEN, jag är en typisk sån sortera och städa minsta lilla vrå  torka av . ställa allt fint osv. så jag hann bara halva stora rummet på två timmar :( Oppps.  Sen gick vi ner till stan på julskyltning vi var dock rätt sent ute.  så vi fick ta ett snabbt julkort på barnen som vi ska ner och hämta imorgon. Vilket jag hoppas bli bra :) Sen gick vi hem igen träffade förstås lite folk på stan och gick in om city gross och handla lite mat också . Sen kom pappa och lagade mat. min syster kom också sen när barnen somnat gick jossan och pappa och dennis gick och la sig. nu är det bara jag vaken igen . och alltid blir det så himla sent för mig :( för jag ska BARA innan jag sover :(



Det var lite om helgen.
lite bilder har ni väll aldrig tagit skada av va ???




Kommentarer
Camilla Lejonqvist Mårtensson

Härliga bilder, verkar haft fullt upp i helgen. Den 13 på fm ska vi baka pepparkakor blir mysigt

Kramis m

2008-12-01 @ 08:46:46
Alexandra

Har försökt tvinga mig till att amma & envis som är ger man inte upp , men igår fick det vara nog , det gjorde så förbannat ont trots bedövningsalva & så .

Men har handmjökat & hällt i ersättningen .

Så länge hon blir mätt så är jag nöjd , jag får bara lägga ner dom tankarna om att jag inte är en bra mamma för jag inte kan amma just nu .

Kommer försöka så fort det har läkt ju så får vi se om hon vill då med :)

2008-12-01 @ 10:39:37
URL: http://onttonen.blogg.se/
PiaLia

Hihi! Töserna e ju stora, så de tyckte säkert att det var superkul att vara hos er! Och e man barnvakt så fååår man ha dom uppe lääänge! Om inte mamma o pappa har sagt nåt annat! Det är väl bättre det än att de ligger borta o vänder och vrider sig o inte kan somna!

Fullt upp i helgen vad jag förstår! Här oxå! Men min mage strejkar ju! Magkatarr e inget skoj! Men hoppas på att medicinen ska hjälpa snart!

Massa kram!

Mammi!

2008-12-01 @ 12:21:16
Camilla

så sött att dom kramas eller att Nellie kramar Nilo :)<3 ha en god jul och gott nytt år .)<3

2008-12-23 @ 21:12:42
URL: http://nogg.se/horsesislife


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0