NellieNilo

6 December

Allmänt Permalink5
Jul midda och städning är vad som har hänt i våra liv dom senaste två dagarna.
Städade igår, med båda kidsen vakna så det säger väll det mnesta. gick inte som jag förväntat mig. men det blev "Fint" Kan inte riktigt säga att det blev städat och fint. nä för jag är aldrig nöjd med städningen här. Vi har på tok för mycke saker. Kläder är något av vårt största problem. gaderober har vi men det är inte ofta kläderna någonsin kommer upp från tvätt korgen och invikt i skåpen. men men sånt man får leva med någon dag i livet tar man kanske sig i kragen och fixar allt som ska göras. och så att man efter kan sätta sig ner och vara stolt över nåpgot man gjort eller att man gjort ALLT klar. Om den dagen nu kommer.


Iaf idag har vi Varit på julmidda i verkstan ca 90 personer var det.
Äta gott och så. sen körde dennis hem som inte mådde så bra. jag gick vidare två gator bort och hämtade nellie. så hon också fick komma ner i verkstan. jag trodde ju det skulle börja supas där direkt och att där inte skulle vara några barn. men det var där så då kunde hon lika bra få vara med också . men vi åkte hem vid 9-halv 10. körde och hämta nilo sen hem . 


Dennis gick in och natta nellie och jag stod spännings fullt framför tven och kollade på Britney spears dokomentären på 4:an. jag bara älska britney. jag läser och kollar verkligen allt om henne ända sen hennes första hitt. " one more time". jaja den var iaf bra. jag kan verkligen tänka mig att det är hårt att vara förföljd av så mycke människor varje dag .  Som hon sa i dokomentären hon vill ut och hitta på saker med sina söner saker som hon själv gjorde närhon var liten . ut på upptäkter, roliga äventyr och ha picknick. Då kom jag bara och tänka på dom film klipp man sett på Britney när hon kör go kart med kompisarna i trägården i lousiana. Kan tänka mig att det är en av dom sakerna hon hoppas få se sina söner få göra någon dag. jaja nog om det. Hon är grymt bra trots alla upp och ner gångar hon haft i livet.


Nä blev inget långt inlägg idag häller. snart måste jag vända rätt på dygnet. och inte sitta uppe till 2-3 varje natt. många undrar hur jag pallar men så här är det går jag och lägger mig som man normalt vis kanske gör 10 - 11  då vaknar jag vi 4 på natten och är pigg.  då tar jag hälldre två timmar extra på kvällen och får något gjort. för när man vaknar 4 på morgonen finns det inget att göra. man vill inte väcka barnen som inte sovit fullt ut och inget finns det på tven.  jaja . se ya
#1 - - Tilda:

Hehe, du ska inte va så hård mot dit själv med det där om tvätt och städningen =P

Vi har inga barn (ÄN) och jag tror nog alltid att där ligger kläder som både är ovikta och vikta - men som aldrig ser skymten av garderoben =P haha*

Kan ju då tillägga att det oftast är chrsitians del och att jag tom viiker kläderna och sorterar dom i högar för att han ska kunna lägga dom i sin garderob.

Vilket aldrig händer ;) hehe så ha inte dåligt samvete. Kramkraaam !

#2 - - Tilda:

haha, neh de e inte lätt =P

jag e likadan när det gäller inuti graderoben. Jag får ett sånt ryck typ 2 ggr/ år när jag tar ut allt, sorterar och viker allt. Men sen brukar det sluta med en stor röra iaf... =P

Har dock kunnat bibehålla min ordning nu efter förra gången jag fick ett sånt ryck (försöker komma ihåg att jag INTE ska slänga in kläderna i garderoben, utan att vika dom fint först =P) haha..

#3 - - PiaLia:

JAdu, vissa far det, och vissa fixar det aldrig... Jag kommer nog aldrig att fixa det där med att få in kläderna i garderoben OCH hålla snyggt där. Precis som Tilda blir det fint ett parr ggr om året.. sen röra igen! Tänkte igår att jag borde kasta allt som jag inte använder. Men det kommer bli såå tomt där då!

Och ja, jag kollade oxå på Britney igår! Fascineras oxå av henne! Men som hon säger. Hon vill inte klaga, det finns folk som har det värre än hon på många sätt. Fast hade hon inte gått i väggen när hon gjorde det så tror jag ärligt inte att hon funnits idag. Det var hennes kropp som sa åt henne att hon måste ta time out!

Fy fan för att vara så jagad ALLTID!"

#4 - - misseast:

Ha en bra dag :)

#5 - - Malin & Neo:

Jag tycker också att det är jobbigt att städa men alltid efter vi har tvättat så stryker jag sen viker jag kläderna och lägger in dom där dom ska vara. Efter åt är det jätte skönt att ha det gjort. Men jag har väll det lite som intresse. Jag tycker det är kul å städa här hemma :-) diskar hela tiden, damsuger ca 3 gånger i veckan och tvättar golven 1 gång i veckan osv. Pusspuss på er!

Till top